۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
صنایع شیمیایی پرخطر استان سمنان شناسنامه پدافندی گرفتند
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

صنایع شیمیایی پرخطر استان سمنان شناسنامه پدافندی گرفتند

سمنان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: ۷۵ واحد تولیدات شیمیایی استان که از نظر پدافند غیرعامل پرخطر محسوب می‌شوند، شناسنامه‌دار شدند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، ایرج کارخایی با بیان اینکه بر اساس مطالعات طرح پدافند غیرعامل، تهدیدات شیمیایی از تهدیدات اصلی حوزه صنعت در استان سمنان محسوب می‌شود که نیازمند مراقبت‌های ویژه است، بیان کرد: بررسی، پیگیری، پیشگیری، مصون سازی و مقاومت در واحدهای این رشته صنعتی از اهمیت خاصی برخوردار است که باید در این زمینه اقدامهایی آغاز می شد.

وی با اشاره به اینکه سمنان استانی صنعتی است که انواع صنایع در آن فعالیت دارند، ادامه داد: بیش از ۴۰۰ واحد شیمیایی در نقاط مختلف استان شناسایی شدند که ۳۷۶ واحد فعال تولیدکننده یا مصرف کننده مواد شیمیایی هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد که بر اساس دستورالعمل نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمایی کشور ۱۲۰ واحد خطرپذیر در استان سمنان محسوب می شوند که از این تعداد ۷۵ واحد پرخطر هستند.

کارخایی افزود: این واحدهای پرخطر از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان شناسایی شدند و شناسنامه واحدهای شیمیایی برایشان تهیه و میزان خطرپذیری آنان مشخص شد و نوع مصرف و تولید در آنها مشخص است که در قالب یک بانک اطلاعاتی دارای کد پدافندی شدند همچنین بازرسی از تمام این واحدها انجام شده است و آموزش برای آگاهی بخشی به مدیران و کارکنان این مجموعه ها ارایه شد و رزمایش هایی برای شناسایی بسیاری موارد در دستور کار قرار دارد که هدف از آن بالابردن توان و مقابله با تهدیدات و حوادث در این مجموعه های شیمیایی است.

وی بیان کرد: آنچه در برابر حوادث و از نظر پدافند غیرعامل و امنیت ضرورت دارد به این واحدها ارایه شده است تا آمادگی برای مقابله با هر گونه تهدید در این واحدهای مشخص وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha