۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کاهش بیش از ۳۰ درصدی ذخایر آبی کشور در ۵ سال اخیر
سخنگوی صنعت آب اعلام کرد

کاهش بیش از ۳۰ درصدی ذخایر آبی کشور در ۵ سال اخیر

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: سال آبی قبل (سال آبی ۱۳۹۹)، سال خشکی بود که در سال آبی جدید (سال آبی ۱۴۰۰) نیز تداوم پیدا کرد و منجر شد تا کاهش قابل توجهی در ورودی منابع آبی نسبت به ۵ سال اخیر داشته باشیم.

به گزارش بازار، فیروز قاسم زاده، با بیان این که پایان شهریور هر سال به عنوان پایان یک سال آبی شناخته می‌شود، گفت: برنامه ریزی‌هایی که در زمینه برداشت از منابع آبی صورت می‌گیرد، در راستای این است که علاوه بر عبور ایمن از سال آبی، تامین آب شرب در پاییز و زمستان سال آبی جدید را نیز به طور مطمئن انجام دهیم.

وی افزود:سال آبی قبل، یک سال آبی تقریبا کم سابقه در طول نیم قرن اخیر بود و رتبه‌ای که از نظر کمبود بارش برای آن در نظر گرفتیم، ۵۱ از ۵۳ سال آماری بود که در سال آبی جاری، این رتبه ۴۴ از ۵۳ سال آماری است. با بارندگی‌هایی که در سال آبی جاری رخ داد، ورودی به مخازن سدها نیز ۵ درصد افزایشی شد.

این مقام مسئول گفت: امسال توانستیم با کاهش ۱۸ درصدی خروج از مخازن سدها، سال آبی را به پایان برسانیم. در انتهای سال آبی، با اندکی بیش از ۱۹ میلیارد مترمکعب، آب در مخازن سدها داریم که تقریبا معادل میزان آبی است که در مدت مشابه در مخازن سدها وجود داشت.

وی تاکید کرد:بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، بارندگی‌ها در دو ماه ابتدایی پاییز امسال یعنی دو ماه ابتدایی سال آبی جدید ناچیز خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha