۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
پروانه پرورش شترمرغ تنها برای مناطق خاص اصفهان صادر می‌شود
معاون طیور سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

پروانه پرورش شترمرغ تنها برای مناطق خاص اصفهان صادر می‌شود

اصفهان - انصاری، معاون طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پروانه بهره برداری برای پرورش شترمرغ فقط برای مناطق مشخصی صادر می شود و تولیدکنندگان پیش از اقدام، باید به این نکته توجه داشته باشند.

محمدحسن انصاری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های استان اصفهان بخش های مختلف دامپروری اظهار داشت: یکی از این حوزه ها پرورش شترمرغ است که استان اصفهان در این زمینه فعالیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۴۵ واحد پرورش شترمرغ فعالیت می کنند، ابراز داشت: این واحدها دارای پروانه بهره‌برداری هستند که در شهرهای مختلف استان فعالیت می کنند.

معاون طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه این واحدها با ظرفیت ۱۲ هزار و ۲۸۰ قطعه در استان فعالیت می کنند، تصریح کرد: از کل واحدهای پرورش شترمرغ در استان ۳۵ واحد پرواری هستند که ظرفیت آنها هفت هزار و ۵۹۸ قطعه است.

وی با بیان اینکه شش واحد از این تعداد واحدها مولد هستند، گفت: این واحدهای مولد ۲۸۵ قطعه ظرفیت دارند.

انصاری با اشاره به اینکه گوشت شترمرغ طی چند سال اخیر صادرات هم داشته است، افزود: بخش زیادی از این گوشت از استان اصفهان به کشور عراق صادر شده است.

صادرات تخم نطفه دار شترمرغ هم از استان اصفهان

وی با اشاره به اینکه صادرات تخم نطفه دار شترمرغ هم از استان اصفهان به برخی از کشورهای همسایه شمالی انجام می شود، تاکید کرد: در طول یک سال گذشته تمام فعالیت های حوزه طیور به دلیل اعلام مناطق پرخطر در استان با محدودیت مواجه شده است.

معاون طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه واحدهای جدید پرورش شترمرغ در مناطقی که تراکم واحدهای پرورش طیور زیاد است با محدودیت روبرو خواهد شد، گفت: بر این اساس پروانه بهره برداری برای پرورش شترمرغ فقط برای مناطق مشخصی صادر می شود.

وی با بیان اینکه مثلا برای شهرستان های خمینی شهر و فلاورجان هیچ پروانه بهره برداری پرورش شترمرغ دیگر فعلا صادر نمی شود، اظهار داشت: اصفهان و کوهپایه بیشترین واحد پرورش شترمرغ را در سطح استان به خود اختصاص داده اند.

رتبه اول کشور در تولید گوشت شترمرغ

انصاری با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید گوشت شترمرغ در سطح استان اصفهان مربوط به مرکز استان است، ابراز داشت: استان اصفهان در سال گذشته با تولید یک هزار و ۳۰۰ تن گوشت شترمرغ رتبه اول کشور را کسب کرده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha