۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
عدم ثبات بازار تولید کننده را ناامید کرده است
یک فعال اقتصادی:

عدم ثبات بازار تولید کننده را ناامید کرده است

گرگان- کیارستمی، مدیر دپارتمان سورتر برنج صنایع پندگفت: عدم ثبات بازار، تولید کننده را با نا امیدی روبه رو کرده زیرا عدم ثبات بازار فقط قیمت ارز نیست.

کیاوش کیارستمی در حاشیه دومین روز از نمایشگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت کنترل توزین پند زیر مجموعه صنایع پند، فعالیت خود را با سیستم های توزین آغاز کرد و برای اولین بار ترازو دیجیتال ایران را تولید کرده است.

مدیر دپارتمان سورتر برنج صنایع پند افزود: ۲۰ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید را داریم، حدود ۱۰ سال به هلدینگ صنعتی پند تبدیل شدیم که در بازارها و صنایع مختلف فعالیت می کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه حال حاضر شرکت پندتک است که زیر مجموعه پند است، ادامه داد: محصولاتی نظیر سورترهای مختلف در صنایع غدایی، دستگاهی فراوری، دستگاه‌های بوجاری، خط تبدیل برنج، جو و سایر حبوبات فعالیت و هر آنچه که نیاز صنعت سورتر و بسته بندی باشد فعالیت می کنیم.

وی بیان کرد: کلیات فعالیت شرکت ما در حوزه صنایع غدایی و کشاورزی است که به عنوان مثال برنج، حبوبات، چای، پسته، نظیر این موارد است.

وی یکی از دغدغه فعالان اقتصادی اعم از وارد کنندگان، تولید کنندگان، عرضه کنندگان این دستگاه ها را نوسانات قیمت ارز عنوان کرد و گفت: نوسانات قیمت ارز در بازار خیلی تاثیر گذار است زیرا پیش بینی را فعالیت را برای آینده با چالش روبه رو می کند.

مدیر دپارتمان سورتر برنج صنایع پند افزود: عدم ثبات بازار، تولید کننده را با نا امیدی روبه رو کرده زیرا عدم ثبات بازار فقط قیمت ارز نیست.

کیارستمی با بیان اینکه محصولات سورتینگ ما وارداتی است، افزود: این محصولات به دلیل تکنولوژی پیچیده از کیفیت بالایی برخوردارند و زمان زیادی می برد که واحد فنی بتواند مشابه این محصولات را تولید می کند.

او ادامه : بعضی از دستگاه‌ها مثل بسته بندی در داخل ایران تولید می شود، طراحی مهندسی آن توسط شرکت انجام می شود و تلاش کردیم با بهترین کیفیت آن را تولید و به بازار عرضه کنیم به طوری که تازمانی به دانش مد نظرمان دست پیدا نکنیم، شروع به تولید آن نخواهیم کرد.

مدیر دپارتمان سورتر برنج صنایع پند بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از دستگاه های موجود ما نظیر دستگاه های کیسه پرکن دستگاه توزین در داخل شرکت تولید می شود.

کیا رستمی ادامه داد: بزرگ ترین دغدغه فعالان اقتصادی اعم از وارد کنندگان، تولید کنندگان، عرضه کنندگان این دستگاه ها مشکل قیمت ارز است، چه برای ما که یک دستگاهی را تولید می کنیم، چه برای کسانی که دستگاه را وارد می کنند، متاسفانه این نوسان ارز خیلی تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه نمی توان بازار حال را پیش بینی کرد، گفت: بعضی از دستگاه های تولید شرکت ما را به صورت شرایط اقساطی به مشتری عرضه می شود، که متاسفانه از زمان فروش دستگاه تا دریافت پول، متاسفانه قیمت همان دستگاه چند برابر شده است.

وی افزود: با تمام مشکلات، مدیریت صحیح، همت تمام پرسنل شرکت و حمایت هایی از طرف سازمان های مختلف و سیستم بانکی نیز بوده است ولی متاسفانه این نوسانات ارز مخصوصا حذف ارز تدریجی قیمت دستگاه‌های ما مبلغ قابل توجهی افزایش پیدا کرده که این امر اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: دستگاه تورین، بسته بندی، کیسه پر کن، محصولات گرانولی، پودری صنایع غذایی با قیمت مشابه خارجی آن حدود ۱۰۰ میلیون اختلاف دارد به طوری که محصول ما با مشابه چینی آن ۱۰۰ میلیون ارزان تر و با کیفیت تر است یعنی سیستم توزین سیستم انتقال و سیستم پر کن از مشابه چینی آن با کیفیت تر است.

این فعال اقتصادی گفت: محصولی که ما آن را تهیه و تولید می کنیم دارای خدمات گارانتی است به طوری که با تمام مشکلات تحریمی، مشتری از لحاظ قطعه و گارانتی از شرکت ما مطمئن است.

مدیر دپارتمان سورتر برنج صنایع پند با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی تولید کننده عدم ثبات بازار است، بیان کرد: عدم ثبات بازار فقط قیمت ارز نیست.

وی در پایان گفت: قسمتی از محصولات ما مخصوص حوزه حبوبات یا پسته است، در حال حاضر وضعیت پسته، متاسفانه بخاطر کم آبی، خیلی از باغات در سال جاری، محصول نداده و این در روند کاری ما بسیار تاثیر گذار بوده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha