۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۸
حل چالش‌های بزرگ بورس، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد
کارشناس بازار سرمایه:

حل چالش‌های بزرگ بورس، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد

جواهری، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: با رفع چالش‌های بزرگ پیش روی بازار سرمایه، ریسک بازار پایین آمده، اطمینان افزایش یافته و روند بازار منطقی‌تر می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حسین جواهری کارشناس بازار سرمایه به بررسی نامه اخیر رئیس سازمان بورس و ۸ چالش عنوان شده بورس پرداخت و به بورسان گفت: ۸ چالش یاد شده از جمله چالش‌های بزرگی هستند که پیش روی بازار سرمایه است و هر کدام می‌تواند نوسانات منفی و ناپایداری را برای شرکت‌ها و صنایع بزرگ و کوچک کشور به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این چالش‌ها باید حل شوند و سیاست‌گذاران هم به سمت رفع آن‌ها پیش روند، اظهار کرد: با رفع چالش‌های بزرگ پیش روی بازار سرمایه، ریسک بازار پایین آمده، اطمینان افزایش یافته و روند بازار منطقی‌تر می‌شود.

جواهری در پاسخ به این پرسش که سیاست دولت در قبال نرخ بهره چه سمت‌وسویی خواهد داشت؛ عنوان کرد: دولت باید بالانس و تعادلی را در اقتصاد شکل دهد، چرا که هر سیاست انقباضی و انبساطی در کوتاه مدت، فشار مضاعفی را بر اقتصاد وارد می‌کند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ در حال حاضر سیاست دولت کنترل تورم است، بنابراین نرخ بهره را بالا نگه می‌دارد و از سوی دیگر وجود کسری بودجه از دیگر مسائلی است که جدا از اقتصاد بر بازار هم تاثیر بسیار بدی گذاشته است.

جواهری در پاسخ به این پرسش که بانک مرکزی تا چه اندازه توان دارد که سیاست‌های پولی را طوری پیش ببرد که بتواند تورم را کنترل کند، بیان کرد: از آنجا که بانک مرکزی استقلال کافی و ابزارهای لازم و کافی برای این موضوع ندارد، بنابراین آنطور که باید نمی‌تواند تورم را کنترل کند و این در حالی است که در تمامی دنیا با توجه به استقلال بانک مرکزی، همزمان با افزایش نرخ بهره به طور طبیعی تورم کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کسری بودجه باید مرتفع شود، اظهار کرد: به دنبال جبران کسری بودجه، بسیاری از مشکلات از جمله نرخ تورم هم حل خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه اعتقاد دارد که دولت به دلیل شرایط اقتصادی موجود توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه ندارد و کاهش سود بین‌بانکی، حذف قیمت‌گذاری دستوری و... امری است که در کوتاه‌مدت نمی‌تواند برطرف شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha