۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
۲ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به زراعت چوب اختصاص یافت
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

۲ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به زراعت چوب اختصاص یافت

شهرکرد - رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: دو هزار هکتار از اراضی استان به زراعت چوب اختصاص یافته است.

علی محمدی مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار درباره توسعه زراعت چوب با اشاره به اینکه دوهزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به این امر اختصاص یافته است، اظهار کرد: هم اکنون درخت صنوبر در این میزان سطح کاشته شده است.

وی با بیان اینکه میزان سطح زیر کشت برای زراعت چوب طی دو سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده افزایش می یابد، ادامه داد: ۵۰۰ هکتار دیگر در این استان به زراعت چوب اختصاص می یابد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه زراعت چوب در چهارمحال و بختیاری ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه دارد، عنوان کرد: زراعت چوب موجب افزایش پوش گیاهی وحمایت ازعرصه‌های جنگلی می‌شود.

محمدی مقدم تاکید کرد: زراعت چوب درآمد بسیار خوبی برای فعالان این عرصه دارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال بهره گرفت.

وی گفت: حمایت های لازم برای زراعت چوب در ان استان انجام می شود.

به گزارش بازار، زراعت چوب به معنای کشت گونه‌های تند رشد درختی است که با اهدف اقتصادی چون استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه جویی ارزی با هدف جلوگیری از واردات چوب، کاستن فشار بر عرصه‌های طبیعی جنگلی، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگل‌های کشور و تامین نیاز صنایع پایین دستی چوب توسط زارعین کشت می‌شود.

در این میان درخت صنوبر با ویژگی‌های منحصر به خودی که دارد مانند سرعت رشد بالا، سهولت در تکثیر و فراونی گونه‌های مختلف برای زراعت و تولید چوب مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۷٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha