۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
 قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت

در آستانه مذاکرات اوپک پلاس درباره کاهش عرضه، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش بازار، روز چهارشنبه در آستانه جلسه تولیدکنندگان اوپک پلاس برای بحث در مورد کاهش شدید تولید در بازار انرژی با عرضه محدود، قیمت نفت افزایش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت در ساعت ۳:۳۶ صبح به وقت تهران، پس از افزایش قبلی با ۱۱ سنت افزایش به ۹۱ دلار و ۹۱ سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از افزایش ۲.۸۹ دلاری قبل، با ۵ سنت افزایش به ۸۶.۵۷ دلار در هر بشکه رسید.

یک منبع اوپک به رویترز گفت که اوپک پلاس، در جلسه‌ای که اواخر روز چهارشنبه در وین برگزار می‌شود، درباره کاهش تولید تا ۲ میلیون بشکه در روز بحث می‌کنند. این بزرگ‌ترین کاهش تولید این گروه از زمانی است که حد تقاضا با کرونا در سال ۲۰۲۰ شکسته شد.

تحلیل گران گفتند: کاهش تولید در این مقیاس به طور قابل توجهی بازار را محدود خواهد کرد. یک منبع آگاه به رویترز گفت، در حالی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده است، ایالات متحده تولیدکنندگان اوپک پلاس را تحت فشار قرار می‌دهد تا کاهش را ادامه ندهند.

تاثیر واقعی بر عرضه از تولید کمتر محدود خواهد بود، زیرا در حال حاضر هم چند کشور اوپک پلاس بسیار کمتر از سهمیه‌های موجود خود تولید می‌کنند. در ماه آگوست، اوپک پلاس به میزان ۳.۵۸ میلیون بشکه در روز به هدف تولید خود دست یافت.

تحلیل گران گفتند: با این حال، توافق برای کاهش‌های بزرگ، پیامی قوی را ارسال می‌کند که این گروه مصمم به حمایت از بازار است. در حالی که با توجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه که در ماه دسامبر در پیش گرفته است، بازار در حال تشدید بیشتر است و چشم‌انداز تقاضا هم به دلیل ترس از رکود جهانی مبهم است.

ویوک دار، تحلیل گر کالا گفت: دلار آمریکا، نگرانی‌های رشد جهانی و تحریم‌های اتحادیه اروپا که قرار است در ۵ دسامبر اعمال شود، همگی محرک‌های مهم قیمت نفت در کوتاه مدت هستند.

کد خبر: ۱۷۸٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha