۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
ایجاد بانک سبز آمریکا گامی مهم جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

ایجاد بانک سبز آمریکا گامی مهم جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

ایجاد بانک سبز ملی با صندوق کاهش گازهای گلخانه ای باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ارتقای عدالت زیست محیطی می شود.

بازار؛ گروه بین الملل: قانون کاهش تورم یک صندوق کاهش گازهای گلخانه ای ۲۷ میلیارد دلاری ایجاد می کند تا انتقال انرژی ایالات متحده را تسریع بخشد و اطمینان حاصل کند که این گذار عادلانه است. این صندوق کاهش گازهای گلخانه ای محصول بیش از سیزده سال تلاش قانونی برای ایجاد یک بانک سبز واحد، ملی و غیرانتفاعی در ایالات متحده است.

از ۲۷ میلیارد دلار در صندوق کاهش گازهای گلخانه ای، ۲۰ میلیارد دلار توسط آژانس حفاظت از محیط زیست برای حمایت از پروژه های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای توسط نهادهای غیرانتفاعی واجد شرایط اداره می شود. ۷ میلیارد دلار دیگر این صندوق در اختیار ایالت‌ها، شهرداری‌ها و دولت‌های قبیله‌ای قرار می‌گیرد تا برنامه‌هایی را اجرا کنند که جوامع کم‌درآمد و محروم را قادر می‌سازد از فناوری بدون آلایندگی بهره ببرند.

هدف قانونی صندوق کاهش گازهای گلخانه ای - همانطور که توسط حامیان آن مشخص شده است - اختصاص ۲۰ میلیارد دلار برای یک بانک سبز ملی واحد و غیرانتفاعی است که از یک روند سریع و عادلانه انرژی پاک حمایت می کند.

حامیان بانک‌های سبز و حامیان قانونی این قانون به دلایل زیادی بر توزیع وجوه از طریق بانک سبز ملی تاکید کرده‌اند. بانک سبز ملی می‌تواند به سرعت رشد کند، استانداردهای ملی برای وام‌ها ایجاد کند، برنامه‌های افزایش اعتبار را توسعه دهد و تخصص و بودجه را برای جوامع محلی، بانک‌های سبز ایالتی و محلی و سایر مؤسسات مالی از جمله مؤسسات مالی توسعه اجتماعی (CDFIs) فراهم کند. یک بانک سبز ملی از طریق سود و بازپرداخت وام ها و از طریق فروش اوراق بهادار یک صندوق گردان ایجاد می کند.

این قانون از اعطای کنندگان کمک مالی می خواهد که پس از سرمایه گذاری، سرمایه گذاری مستقیم در پروژه های واجد شرایط و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سطوح ملی، منطقه ای، ایالتی و محلی را آغاز کنند. نکته مهم این است که دریافت کنندگان باید با ارائه کمک های مالی و فنی به طیف گسترده ای از موسسات مالی، سرمایه گذاری های غیرمستقیم را نیز در چنین پروژه هایی انجام دهند.

در صورت سرمایه گذاری، یک بانک سبز ملی یک شبکه باز، فراگیر و همیشه در حال گسترش از موسسات مالی غیرانتفاعی دولتی و محلی ایجاد می کند. این شبکه شامل بانک‌های سبز موجود و تازه تأسیس و همچنین مؤسسات مالی توسعه اجتماعی و اتحادیه‌های اعتباری می‌شود که متعهد به سرمایه‌گذاری در پلتفرم انرژی پاک هستند.

علاوه بر این، بانک سبز ملی یک سلاح منحصر به فرد و قدرتمند در مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد بود، با تامین مالی کم هزینه، وام های ۱۰۰ درصدی در جوامع کم درآمد، افزایش اعتبار و سایر اشکال تامین مالی. چنین تامین مالی هزینه پروژه هایی را که به دلیل کمبود سرمایه اولیه متوقف می شوند، کاهش می دهد.

با گذشت زمان، سرمایه‌گذاری‌های بانک سبز ملی منجر به ایجاد یک اکوسیستم سراسری از موسسات مالی، پیمانکاران، توسعه‌دهندگان و تامین‌کنندگان خواهد شد تا روند انتقال انرژی پاک را پیش ببرند. این بانک ها عدالت زیست محیطی و انرژی را ارائه می دهند و به امکان گذار عادلانه به اقتصاد انرژی پاک کمک می کنند.

بانک سبز محصولات مالی نوآورانه و سایر ابتکارات را توسعه و ارائه خواهد کرد که به طور خاص نیازهای جوامع کم درآمد و محروم را هدف قرار می دهد. این محصولات شامل مدل‌های مالکیت اجتماعی می‌شوند که به جوامع محروم اجازه می‌دهد تا ثروت بسازند، پروژه هایی که صرفه جویی قابل توجهی در انرژی ایجاد می کنند و سرمایه‌گذاری‌هایی که جایگزین زیرساخت‌های انرژی آلاینده، که اثرات منفی قابل‌توجهی بر سلامتی جوامع اطراف ایجاد می‌کند، می شود.

مدل بانک ملی سبز در دهه گذشته آزمایش شده است و ثابت شده که از نظر مالی پایدار است و در آوردن سرمایه خصوصی به بازارهای انرژی پاک بسیار مؤثر است. بیست و دو بانک سبز ایالتی و محلی کنسرسیوم بانک سبز آمریکا به طور جمعی ۲.۵ میلیارد دلار از بودجه عمومی و بشردوستانه را برای حمایت از سرمایه گذاری کلی در پروژه های کاهش انتشار استفاده کرده اند. در آن دوره، بانک‌های سبز نرخ نکول کمتر از نیم درصد را تجربه کرده‌اند.

بانک سبز ملی، بانک‌های آب‌وهوای محلی و ایالتی، مؤسسات سپرده‌گذاری اقلیت، اتحادیه‌های اعتباری و سایر مؤسسات غیرانتفاعی را ایجاد و پشتیبانی فنی می‌کند. این سازمان با شهرها و ایالت‌ها برای ایجاد بانک‌های سبز جدید همکاری خواهد کرد و سرمایه وام، کمک‌های مالی عملیاتی و حمایت سهام را به هر موسسه مالی متمرکز بر جامعه که متعهد به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سبز است، ارائه خواهد کرد.

این بانک سرمایه‌گذاری خصوصی را «انباشته» می‌کند و از هر دلار برای جذب ۱۰ دلار از کل سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در یک دوره ده ساله استفاده می‌کند. بانک فوق این کار را با استفاده از سرمایه گذاری مشترک و افزایش اعتبار برای ترغیب سرمایه گذاران خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه های سبز انجام می دهد. کارویژه دیگر بانک تجمیع و توزیع اوراق بهادار است تااعضای شبکه بتوانند به سرعت پول خود را سرمایه گذاری کنند و ارائه سرمایه سهام به هر یک از اعضای شبکه که می توانند بلافاصله در مقابل آن وام بگیرند و سرمایه گذاری کلی را افزایش دهند.

بانک ملی سبز آماده سرمایه گذاری سریع است. کنسرسیوم بانک سبز آمریکا با ۲۱ میلیارد دلار آماده سرمایه‌گذاری در پروژه های مهم است، از جمله پروژه‌هایی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار که جوامع با درآمد کم و متوسط، سازمان‌های غیرانتفاعی، مدارس دولتی و مسکن ارزان‌قیمت را هدف قرار می‌دهند.

سرمایه گذاری بانک ملی آب و هوا راه حلی درازمدت و نسبتاً کم هزینه برای کاهش اتکای ایالات متحده به سوخت های فسیلی و انتشار گازهای گلخانه ای آن ارائه می دهد، در حالی که هزینه های انرژی خانواده ها را کاهش می دهد و مشاغل جدید انرژی پاک ایجاد می کند. این بانک نقش کلیدی در تحقق اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای جو بایدن و تعهدات دولت وی ایفا خواهد کرد.

کد خبر: ۱۷۸٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha