۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
هدایت ۱۰ درصد گردشگران کاشان به روستاها مشکل اقتصادی منطقه را رفع می‌کند
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل:

هدایت ۱۰ درصد گردشگران کاشان به روستاها مشکل اقتصادی منطقه را رفع می‌کند

کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت ۱۰ درصد از گردشگران منطقه کاشان به روستاها، مشکلات اقتصادی این منطقه را رفع می کند.

سید جواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به لزوم توسعه صنعت گردشگری در منطقه کاشان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا باعث شد که این صنعت دچار آسیب های فراوانی شود به همین دلیل دولت باید اقدامات حمایتی لازم را از فعالان صنعت گردشگری کاشان انجام دهد.

کاشان جز شش منطقه تمدن طلایی جهان است

وی با بیان اینکه کاشان یک شهر توریستی و گردشگری با تمدنی چندین هزار ساله است، ابراز داشت: کاشان جزو شش منطقه تمدن طلایی جهان است و «سیلک» مهد صنعت دنیا بوده است پس باید با استفاده از این ظرفیت علاوه بر توسعه گردشگری در زمینه صنایع دستی هم اقدامات حمایتی انجام شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی توسعه بومگردی در روستاها را یکی از مهمترین عوامل ماندگاری مردم و همچنین مهاجرت معکوس دانست و تصریح کرد: اگر فقط ۱۰ درصد گردشگران منطقه کاشان به روستاها هدایت شوند این باعث رونق اقتصادی روستائیان می شود.

نقش ترویج صنایع دستی و بوم‌گردی در افزایش اشتغال

وی رونق اقتصادی و داشتن کار  و شغل را مهمترین انگیزه برای ماندگاری روستائیان در روستاها دانست و اظهار کرد: ترویج صنایع دستی و بوم‌گردی باعث حمایت از کالای ایرانی و افزایش اشتغال روستایی و به تبع آن رونق اقتصاد مقاومتی می شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه گردشگران جهان کمتر ظرفیت های بومگردی ایران را تاکنون شناخته اند، بیان داشت: برپایی نمایشگاه ها و سمینارها و همایش های ملی و بین المللی می تواند به خوبی ظرفیت های بومگردی سراسر ایران را به گردشگران ایرانی و خارجی معرفی کند.

وی تغییر نگرش مردم و مسئولان به صنایع دستی را ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه کاشان مهد بسیاری از صنایع دستی بوده است و معرفی ظرفیت بالقوه که مورد غفلت بوده است ضمن معرفی به مردم کشور و دنیا  باعث اشتغال زایی علاقمندان همراه با کسب درآمد پایدار شود.

کد خبر: ۱۷٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha