۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
باغداران مازندران ثبت نام در سامانه سماک را برای صادرات مرکبات جدی نگرفتند
در گفتگو با بازار؛

باغداران مازندران ثبت نام در سامانه سماک را برای صادرات مرکبات جدی نگرفتند

ساری- محمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران با بیان این که ثبت نام باغداران در سامانه سماک جدی گرفته نشد، آن را برای صادرات لازم و اجباری دانست.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار ثبت نام در سامانه سماک را از پیش شرط های صادرات مرکبات و کیوی دانست و گفت: متاسفانه ثبت نام باغداران در این سامانه جدی گرفته نشده است.

وی با اظهار این که وحدت رویه بین دستگاه های دولتی و غیردولتی برای ثبت باغات کشاورزان در سامانه وجود ندارد، آن را دلیلی برعدم توفیق در ثبت نام در سامانه ذکر کرد و خواستار رفع موانع پیش روی شد.

وی با بیان این که باید کد QR برای باغدارات صادر شود، افزود: صادرکنندگان نیز باید محصولات را از باغدارانی که این کد را دریافت کردند، تهیه کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان عدم ثبت نام در سامانه سماک را سبب کاهش روند صادرات برشمرد و گفت: هزینه ثبت نام توسط کارشناسان این سازمان پس از ثبت نام دریافت می شود.

محمدی با عنوان این که زیرساخت های مورد نیاز برای صادرات مرکبات باید فراهم شود، توسعه صادرات کیوی و مرکبات را از مهمترین برنامه های دولت ذکر کرد.

به گزارش بازار طبق پیش بینی های جهاد کشاورزی امسال حدود سه میلیون تن مرکبات و کیوی در استان تولید خواهد شد که ۵۰۰ هزار تن آن باید صادر شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha