۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
بازگشت به تصمیمات گذشته، اتفاقات جبران‌ناپذیری را رقم می‌زند
کارشناس بازار سرمایه:

بازگشت به تصمیمات گذشته، اتفاقات جبران‌ناپذیری را رقم می‌زند

تجربه گذشته از نامتقارن شدن دامنه نوسان نشان داده که تاثیرات بسیار بدی برای بازار به همراه دارد و طبیعی است که بازگشت به تصمیمات گذشته، اتفاقات جبران‌ناپذیری را برای بازار رقم خواهد زد.

به گزارش بازار، مبین ناظمی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این موضوع که از نیمه دوم تیر ماه سال جاری اخبار مربوط به برجام تاثیر مستقیم بر روی بازار سرمایه گذاشته است به بورسان، گفت: موج بی‌اعتمادی و ناامنی به واسطه نبود برجام و یا گره خوردن اقتصاد کشور به برجام باعث ایجاد تلاطم بازار شده که سیاست‌گذاران کشور باید مدیریت درستی برای آن داشته باشند.

به عقیده وی در شرایط فعلی قدرت اجرایی سازمان بورس باید بیش از پیش افزایش پیدا کند و این سازمان نقش پررنگتری را ایفا کند.

وی افزود: تا زمانی که اعتماد به بازار سرمایه برنگردد شاهد افزایش سطوح قیمت در داخل بازار نخواهیم بود.

ناظمی درباره نامتقارن کردن دامنه نوسان اظهار کرد: تجربه گذشته از نامتقارن بودن دامنه نوسان نشان داده که تاثیرات بسیار بدی برای بازار به همراه دارد و طبیعی است که بازگشت به تصمیمات گذشته در صورت نبود هدف و برنامه مشخص، اتفاقات جبران ناپذیری را برای بازار رقم خواهد زد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بهتر است پس از ریزش بازار برنامه اصلاحی را برای بازار پیاده‌سازی کرد.

وی تاکید کرد: با مداخله بیش از حد نمی‌توان موج آرامی را در بازار شاهد بود. بهتر است بازار به روند عادی خود ادامه داده و به جای اینکه شاهد نامتقارن شدن دامنه نوسان باشیم، بهتر است شاهد برداشته شدن حجم مبنا باشیم.

ناظمی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه برای بازگشت اعتماد به بازار سرمایه نخست باید مداخلات دولت کاهش یافته و خصوصی‌سازی افزایش یابد، اعلام کرد: دولت باید برای برگرداندن اعتماد به بازار سرمایه بیش از همه تلاش کند و دیگر شاهد مداخلات مکرر در تصمیم‌گیری‌های دولت نباشیم.

به نظر این کارشناس بازار سرمایه؛ واگرایی بین رشد دلار و بورس ریشه در خدشه‌دار شدن اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه دارد.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha