۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
تامین ۷۰۵ هزارتن کود اوره برای کشت بهاره
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد

تامین ۷۰۵ هزارتن کود اوره برای کشت بهاره

رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ (مقارن با شروع کشت بهاره) تاکنون با وجود تعطیلات نوروز و شیوع کرونا بیش از ۷۰۵ هزار تن کود اوره تامین و تدارک شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی گفت: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده از این میزان کود اوره تدارک شده، ۶۴۹ هزار تن از طریق شبکه کارگزاران در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: میزان حمل کود اوره امسال به استان ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به مقدار ۴۴۲ هزارتن حدود ۴۷ دررصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۰ ساله به مقدار ۳۲۸ هزار تن ۹۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: این در حالی است که علاوه بر مقادیر مذکور، بیش از ۵۵ هزار تن کود اوره در بنادر جنوبی در حال کیسه گیری و حمل به اقصی نقاط کشور می باشد.

رسولی گفت: طبق برنامه ریزی از ابتدای سال ۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه باید حداقل ۶۰۰ هزار تن کود اوره تامین و در اختیار کشاورزان قرار می گرفت که تاکنون بیش از ۳۸۴ هزار تن کود اوره حمل و تحویل استان ها شده و کشاورزان از این بابت نگرانی نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: شرکت خدمات حمایتی در ادامه برنامه خود برای تامین و تدارک و توزیع کود اوره از ابتدای سال ۹۹ تلاش می کند تا با حفظ میزان تامین و توزیع روزانه مقدار ۱۰ هزارتن کود اوره تا پایان اردیبهشت ماه، همه نیاز کشاورزان به این کود را براساس برنامه ابلاغی وزارت متبوع تامین کنند.

رسولی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از کود اوره تامین شده است، اظهارداشت: طبق ابلاغ شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از شرکت پتروشیمی پردیس عسلویه این کود به صورت فله بارگیری و پس از طی مسیرهای دریائی و تخلیه در بنادر امام خمینی (ره) و بندرعباس به طور مجدد کیسه گیری و برای اقصی نقاط کشور از طریق زمینی و ریلی حمل و ارسال می شود.

کد خبر: ۱۷٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha