۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
حداکثر افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان ۲۰ درصد و پلکانی است
سخنگوی دولت:

حداکثر افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان ۲۰ درصد و پلکانی است

بهادری، سخنگوی دولت گفت: حداکثر افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در لایحه ارسالی به مجلس شورای اسلامی ۲۰ درصد در نظر گرفته شده که به شکل پلکانی برای کسانی که حداقل درآمد را دارند، اعمال می‌شود.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی درباره جزئیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان که با قید دوفوریت تقدیم مجلس شد، اظهار داشت: این لایحه در جلسه ششم مهر ماه هیات دولت به تصویب رسید و با قید دو فوریت برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه در قانون بودجه امسال سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در نظر گرفته شده است، دولت در این لایحه به دنبال اخذ مجوز است تا بتواند نسبت به متناسب سازی و افزایش حقوق کارکنان خود و بازنشستگان اقدام نمایند.

سخنگوی دولت ادامه داد: پیشنهاد دولت در این لایحه این است که این افزایش از ابتدای شهریور ماه اعمال شود؛ البته باید منظر نظر قطعی و نهایی مجلس در این خصوص ماند.

وی با بیان اینکه در لایحه دولت هفت بند پیش بینی شده است و به تفصیل در حوزه های مختلف بحث افزایش ها مطرح شده است، اظهار داشت: برای افزایش حقوق کارکنان دولت روش پلکانی در نظر گرفته شده است که برای حداقل بگیران ۲۰ درصد خواهد بود و با رویکرد عدالت در پرداخت ها به تناسب افزایش حقوق، این درصدها تغییر می کند.

بهادی جهرمی خاطر نشان کرد: افزایش حق عائله مندی و کمک هزینه های معیشتی حق اولاد با توجه به قانون جوانی جمعیت از دیگر مباحثی است که در صدد افزایش آن در قالب این لایحه هستیم.

سخنگوی دولت همچنین گفت: دولت در لایحه ارسالی خود درخواست کرده است که این افزایش از ابتدای شهریور ماه در احکام و حقوق کارکنان و بازنشستگان اعمال شود و باید منتظر نظر نهایی و تصویب مجلس در این زمینه بود.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha