افتتاح مسیر سبز گمرکی برای حمایت از دانش بنیان‌ها
وزیر اقتصاد عنوان‌ کرد

افتتاح مسیر سبز گمرکی برای حمایت از دانش بنیان‌ها

خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به زودی مسیر ویژه و سبز گمرکی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد و شاهد رونق گرفتن بازار اقتصاد محصولات دانش بنیان در کشور خواهیم بود.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری نانو افزود: تولید محتوای علمی و پژوهشی در عرصه نانو و تولید محصولات فناورانه یکی از پرافتخارترین زمینه‌هایی است که در ۲۰ سال گذشته در کشور به مرکز توجه و تمرکز ویژه در حوزه دانش اقتصاد دانش بنیان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در دولت و به طور خاص در وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که کمک کنیم اول از طریق بالا بردن تقاضا برای محصولات نانو و گردش اقتصادی شرکت‌های این حوزه حداکثر زمینه فراهم شود و دولت و دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک تقاضای بزرگ در این حوزه فعال باشند.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه محصولات دانش بنیان ایرانی قابل رقابت با محصولات خارجی است گفت: محصولات ایرانی دانش بنیان هم با کیفیت و هم قابل رقابت با قیمتی به مراتب کمتر نسبت به رقبای خارجی را باید جایگزین محصولات خارجی کنیم و در نهایت در حوزه تامین مالی برنامه‌هایی را در پیش داریم که توافق خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال اقتصاد دانش بنیان صورت گرفته است تا مسیرهای کمک تامین مالی به خوبی پیش برود.

وی در ادامه گفت: در بازید از نمایشگاه امروز شاهد بودم که برخی از فعالان اقتصادی در حوزه واردات با مشکلات گمرکی مواجه هستند بنابراین مقرر شد به زودی مسیر ویژه و سبز گمرکی برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود البته تا امروز ۵۰۰ شرکت از این مسیر سبز استفاده کرده اند اما ظرفیت بسیار بیشتر است چنانچه ما به دنبال یک مسیر مانند گمرک تخصصی برای شرکت‌های دانش بنیان هستیم که با استانداردهای خاصی کالا را شناسایی و پذیرش می‌کند.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha