۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
لزوم اتصال زیرساخت اقتصاد دیجیتال مالزی به چین در راستای توسعه طرح کمربند و جاده
معاون وزیر آموزش مالزی تاکید کرد

لزوم اتصال زیرساخت اقتصاد دیجیتال مالزی به چین در راستای توسعه طرح کمربند و جاده

معاون وزیر آموزش مالزی طی سخنانی بر لزوم اتصال زیرساخت های اقتصاد دیجیتال دو کشور مالزی و چین در راستای توسعه طرح بزرگ کمربند و جاده چین تاکید کرد.

به گزارش بازار، معاون وزیر آموزش مالزی که در نشست مشترک اقتصاد دیجیتال چین و مالزی شرکت کرده، طی سخنانی تاکید کرد که توسعه اقتصاد دیجیتال کشورش می تواند در راستای توسعه طرح کمربند و جاده چین و چارچوب توسعه همکاری های دو کشور صورت پذیرد.

احمد مصریزال محمد گفت: این نشست، فرصتی طلایی را برای ما فراهم می کند تا با بازیگران برجسته در زمینه فناوری دیجیتال جهان از چین و مالزی تعامل داشته باشیم. امیدوارم که شرکت کنندگان به ویژه مقامات دولتی بتوانند از این فرصت برای الهام گرفتن از مجمع امروز استفاده کنند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این وزارتخانه فعالانه به دنبال همکاری با بازیگران صنعت (اقتصاد دیجیتال) چه در مالزی و چه در خارج از این کشور خواهد بود تا از این طریق، در مسیر مبادلات فناوری پیشرفته برای کمک به تحقق هدف کشورمان قدم برداریم.

لازم به ذکر است نشست مذکور به همت شورای روابط تجاری چین و مالزی و با هدف پیوند میان بخش های مختلف اقتصاد دیجیتال دو کشور برگزار شده است. مقامات تجاری و اقتصادی دو کشور معتقدند این نخستین گام در اتصال سیستم ها و زیر ساخت های اقتصاد دیجیتال دو کشور بوده و اکنون برای انجام اتصالات فنی، دو کشور در انتظار تدوین مقررات و قوانین لازم در این زمینه هستند.

گفتنی است، مالزی از جمله کشورهای مطرح جنوب شرق آسیا در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده و طی ماه های اخیر موفق به کسب دستاوردهای بزرگی در این زمینه شده است.

دولت مالزی در نظر دارد با تجهیز مناطق روستایی این کشور به اینترنت پر سرعت و ابزارهای لازم، زمینه صادرات محصولات کشاورزی به صورت مستقیم و بی واسطه از مالزی به کشورهای دیگر را فراهم سازد.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha