۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
صدور بیش از ۴۰ هزار هکتار سند اراضی مازاد به نام وزارت راه و شهرسازی
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد

صدور بیش از ۴۰ هزار هکتار سند اراضی مازاد به نام وزارت راه و شهرسازی

بابایی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار هکتار سند اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به نام وزارت راه و شهرسازی صادر شده است.

به گزارش بازار، حسن بابایی در نشست مشترک سازمان ثبت و سازمان ملی زمین و مسکن افزود: طبق قانون جهش تولید مسکن، برای حل مشکل مسکن همه دستگاه وظیفه دارند تا به سازمان ملی زمین و مسکن کمک کنند.

وی گفت: طبق آماری که روز گذشته داشتیم ۴۰ هزار ۲۰۰ هکتار سند به نام وزارت مسکن و شهرسازی به نیابت از دولت برای جهش تولید مسکن صادر شده است که در واقع این آمار مربوط به حریم شهرها و محدوده قانونی شهرهاست.

بابایی افزود: در واقع در محدود قانونی شهرها در مجموع از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شناسایی شده برای ۱۲۰۰ هکتار و در حریم شهرها نیز ۳۹ هزار هکتار سند به نام وزارت مسکن و شهرسازی صادر شده است.

وی گفت: فارغ از تفسیرهایی که صورت می‌گیرد، مهم برای ما اجرای قانون است در قانون جهش تولید مسکن به صراحت تعیین شده است چنانچه دستگاه‌ها ظرف مهلت دو ماه از مدت زمانی که وزارت مسکن و شهرسازی درخواست کرده اقدام به واگذاری اراضی مازاد نکنند و سند به نام وزارت مسکن و شهرسازی صادر نشود. سازمان ثبت به طور مستقیم وارد عمل می‌شود و سند به نام وزارت مسکن و شهرسازی می‌کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: اولویت با این است که دستگاه‌ها خودشان اقدام به واگذاری و به نام زدن اراضی مازاد خود به نام وزارت مسکن و شهرسازی کنند، اما اگر اقدام نکردند و مهلت دو ماهه وزارت راه و شهرسازی به اتمام برسد، اخطاری یک ماهه از طرف واحدهای ثبتی ارسال می‌شود و سند به نام وزارت مسکن و شهرسازی صادر خواهد شد.

وی گفت: مشکلی اکنون وجود دارد برخی از اراضی به نام دولت است، اما مستند سازی صورت نگرفته و سندی به نام دولت صادر نشده است که هیات‌های مستند ساز سریعا باید در این خصوص اقدام کنند و مستند سازی صورت بگیرد. ما مکلف به اجرای قانون هستیم و اگر قانون را اجرا نکنیم مرتکب ترک فعل شده ایم.

بابایی افزود: اکنون عملکرد برخی از استان‌ها در بحث ماده ۱۰ قانون جهش تولید صفر است که باید بررسی شود دلیل آن چه بوده است آیا معرفی اراضی از طرف سازمان ملی مسکن صورت نگرفته یا مشکل قانونی وجود داشته است.

وی افزود: به هر حال اگر درخواستی از طرف سازمان مسکن و شهرسازی به واحدهای ثبتی آمد مٌر قانون عمل کرده و سند به نام سازمان ملی مسکن و شهرسازی صادر کنید اختلاف بین دستگاه‌ها به ما ارتباطی ندارد ما سند را صادر می‌کنیم اختلاف بین دو دستگاه کمیته حل خواهد شد وظیفه ما عمل به قانون است مابقی به ما ربطی ندارد.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha