۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
پیشرفت ۹۲ درصدی عملیات اجرایی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خبر داد

پیشرفت ۹۲ درصدی عملیات اجرایی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه

ارومیه - مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی از پیشرفت ۹۲ درصدی عملیات اجرایی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب آذربایجان غربی، علیرضا رضوی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار داشت: با تامین و هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر، بهره برداری از آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

وی گفت: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت طراحی شده است.

رضوی با اعلام اینکه روش تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه با سیستم SBR است، افزود: با اتمام و بهره برداری از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، مجموع پساب قابل انتقال از محل این تصفیه خانه به دریاچه ارومیه به ۵۱.۱ میلیون متر مکعب در سال و مقدار پساب تجمیعی استان نیز به ۱۱۱ میلیون مترمکعب در سال افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با بهره برداری از سه واحد تصفیه خانه آب در سال گذشته، ظرفیت تولید آب در استان، یک هزار و ۳۵۵ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

رضوی با بیان اینکه طی سال گذشته تصفیه خانه آب شرب در شهرهای مهاباد، سلماس و پلدشت وارد مدار بهره برداری شدند، اظهار داشت: تصفیه خانه آب شهر مهاباد با تامین ۷۵۰ لیتر در ثانیه و با صرف ۴۲۰ میلیارد ریال برای تامین آب شهر مهاباد و تاسیسات برداشت آب از سد با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، طی سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در این مدت، بهره برداری از  تصفیه خانه آب شهر سلماس نیز با ظرفیت ۵۷۵ لیتر در ثانیه برای تامین آب شرب شهرهای سلماس و تازه کند و روستاهای مجاور آغاز شد.

رضوی افزود: برای اجرا و بهره برداری از این تصفیه خانه، ۶۸۰ میلیارد ریال هزینه و ۱۸ کیلومتر خط انتقال آب خام نیز اجرا شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی، بهره برداری از تصفیه خانه آب شهر پلدشت با ظرفیت تامین ۳۰ لیتر آب در ثانیه با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و پوشش ۱۲ هزار نفر جمعیت را از دیگر طرح های افتتاح شده در بخش تامین آب شرب شهری در سال گذشته عنوان کرد.

کد خبر: ۱۷٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha