۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
معرفی شیرآلات چشمی و بررسی مزایا، معایب و کاربردهای آن

معرفی شیرآلات چشمی و بررسی مزایا، معایب و کاربردهای آن

با افزایش انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی، بسیاری از مدل‌ها در رساندن مزایای گوناگون مثل بهداشت بیشتر، راحتی در استفاده، ماندگاری بالا و کسب رضایت کاربر موفق بوده‌اند

به گزارش بازار، با افزایش انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی، بسیاری از مدل‌ها در رساندن مزایای گوناگون مثل بهداشت بیشتر، راحتی در استفاده، ماندگاری بالا و کسب رضایت کاربر موفق بوده‌اند، اما در مقابل عده‌ای دیگر به دلیل عدم درجه کیفی لازم مورد استقبال زیادی قرار نگرفته‌اند. در این راستا می‌توان گفت شیرآلات چشمی از آن دسته موفقی هستند که به دلیل کاربرد و مزایای متعدد از تولید روزافزون برخوردار شده‌اند.

انواع شیرآلات به‌خصوص شیر روشویی با هدف افزایش بهداشت و تمیزی دست‌ها تولید شده‌اند اما در واقع بسیاری از آن‌ها به علت ساختار نامناسب باعث گسترش بیماری و آلودگی خواهند شد. پس محصولاتی با عنوان شیر چشمی تولید شدند تا از این مشکل مهم پیشگیری کنند و نظافت را به خانه‌ها بیاورند. در ادامه این مطلب به بررسی مزایا، معایب و کاربردهای شیر چشمی خواهیم پرداخت.

شیر چشمی چیست؟

شیر چشمی که نوعی از شیرآلات هوشمند به حساب می‌آید، دارای ساختار و نوع عملکرد متفاوتی با سایر شیرهای بهداشتی است و از این رو توانسته برتری خاصی را به دست آورد. در این محصولات چیزی به نام اهرم یا دستگیره وجود ندارد و جریان آب بدون تماس فیزیکی دست اتفاق می‌افتد. همین مسئله به‌سادگی مزایای فراوانی را به دنبال می‌آورد که تولیدات گسترده آن را حادث می‌شود.

عملکرد این شیرآلات با برق است و در بعضی از مدل‌ها از باتری هم به عنوان یک منبع جایگزین استفاده می‌شود. نام‌های دیگر آن شامل شیر سنسوردار، شیر مادون قرمز و شیر اتوماتیک هستند.

سنسور موجود در این شیرآلات حرکت دست را در زیر شیر تشخیص می‌دهد و سپس سیگنال الکترونیکی برقراری جریان آب را به شیر فلکه الکتریکی ارسال می‌کند. به این ترتیب بدون تماس و دخالت فیزیکی دست‌ها، آب به جریان می‌افتد و پس از مدت مشخص و محدودی قطع می‌شود.

مزایای شیر چشمی

معرفی شیرآلات چشمی و بررسی مزایا، معایب و کاربردهای آن

مزایای شیرآلات چشمی مواردی هستند که به خوبی ارزش و کیفیت آن‌ها را در مرور زمان ثابت کرده‌اند. به همین دلیل باید نسبت به این مزایا آگاه بود.

صرفه‌جویی در مصرف آب

ساده‌ترین و اولین مزیتی که استفاده از شیر چشمی ایجاد می‌کند، کاهش مصرف آب منزل است. در واقع در شیرآلات کلاسیک و شیرآلات اهرمی زمان بستن شیر و قطع جریان آب، میزان قابل‌توجهی به‌صورت روزانه هدر می‌رفت. اما مدل‌های هوشمند بلافاصله جریان آب را قطع می‌کنند و به این ترتیب از هدر رفتن جلوگیری خواهد شد.

افزایش بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری

روزانه تمام اعضای خانواده از شیرآلات ساختمانی به‌خصوص شیر روشویی استفاده مکرر می‌کنند. از این رو دست‌های آلوده به‌آسانی با مدل‌های ساده و اهرم آن‌ها تماس پیدا می‌کنند و تبدیل به منبع میکروب، بیماری و سایر آلودگی‌ها می‌شوند. با ظهور شیر چشمی این مشکل از بین رفت و مزایایی مثل افزایش بهداشت و جلوگیری از انتقال آلودگی‌ها را حادث شد. پس حتی می‌توان این ویژگی را به عنوان بهترین مزیت شناسایی کرد.

کاربری آسان

استفاده از شیرآلات اهرمی به‌ویژه مدل‌های کلاسیک که دارای دو اهرم پیچی بودند، برای افرادی مثل کودکان و سالمندان یک دردسر بود. حتی اکثر اعضای خانواده برای باز و بسته آن‌ها دچار مشکل می‌شدند و آب زیادی هم در این راستا هدر می‌رفت. اما در مقابل با استفاده از شیرآلات چشمی به کل نیازی به تماس دست و باز یا بسته کردن فیزیکی شیر نیست.

نیاز به نظافت کمتر

با توجه به اینکه دست‌ها با بدنه و اجزای شیر تماسی پیدا نمی‌کنند، اثر انگشت و لکه‌ای روی شیر چشمی پدیدار نخواهد شد. در نتیجه برای برخورداری از شیرآلات براق و تمیز، نیاز به نظافت مداوم و پیوسته نخواهد بود.

ظاهری جذاب و منحصر به فرد

از آنجایی که در ساخت و طراحی شیر چشمی قطعه اهرم حذف شده است و تنها دارای یک جلوه ساده و مرتب هستند، ظاهری جذاب به وجود آورده‌اند. به عبارتی استفاده از آن‌ها یک جلوه مدرن و لوکس ایجاد می‌کند که با سایر مدل‌ها متفاوت است.

البته به انضمام تمامی این مزایا، موارد دیگری هم وجود دارند که مصرف کنندگان با خرید و استفاده از شیرآلات چشمی تجربه خواهند کرد. برای آشنایی با مزایای دیگر، مطالعه مقاله ۱۰ مزیت مهم شیرآلات چشمی پیشنهاد می‌شود.

معایب شیر چشمی

معرفی شیرآلات چشمی و بررسی مزایا، معایب و کاربردهای آن

به طور کلی اکثر معایب شیرآلات چشمی به مدل و برند سازنده آن بستگی دارد. در واقع اگر یک برند قابل اعتماد و صحیح را برای خرید انتخاب کنید، معایب قابل‌توجهی را تجربه نخواهید کرد. اما در مجموع می‌توان ۲ مورد اصلی را در نظر گرفت:

قیمت بالاتر

ساختار پیشرفته و به‌روز، عملکرد متفاوت، قطعات بیشتر و پیچیده همگی باعث قیمت بالاتر شیر چشمی نسبت به مدل‌های ساده مثل شیر اهرمی شده است. البته اگر برای خرید برندی را انتخاب کنید که دارای تعرفه‌های مناسب و مقرون به صرفه باشد، تفاوت قیمت زیادی وجود نخواهد داشت. از طرفی دیگر کاهش مصرف و صرفه‌جویی در آب این مسئله را جبران خواهد کرد.

قطع شدن برق

بسیاری از افراد با وجود اطلاع از مزایای مهم، بازهم نگران مشکل قطع شدن برق و از کار افتادن شیر چشمی هستند. در حقیقت این مسئله در بعضی از مدل‌ها درست است اما بسیاری از آن‌ها دارای دو منبع همزمان برق و باتری هستند که به عبارتی یک منبع اضطراری برای قطع برق وجود خواهد داشت. پس حتی در این صورت هم می‌توان از آن‌ها مثل همیشه استفاده کرد.

با سنجیدن مزایا و این معایب محدود در کنار یکدیگر مشخص می‌شود که استفاده و به‌کارگیری شیرآلات هوشمند چشمی برای اغلب مصارف انتخابی عاقلانه خواهد بود.

کاربردهای شیر چشمی

کاربردهای شیر چشمی مثل سایر شیرآلات موارد بسیاری را شامل می‌شود، چه بسا که به دلیل برخورداری از مزایای مهم و ساختار خاص حتی کاربردهای بیشتری را هم در برمی‌گیرد. بخشی از آن‌ها را به این صورت هستند:

  • استفاده در آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی خانه از جمله شیر روشویی
  • استفاده در مراکز و موسسات آموزشی مثل مدارس و دانشگاه‌ها
  • کاربرد قابل‌توجه در فرودگاه، هتل‌ها و اماکن مرتبط
  • برای مراکز عمومی مثل سرویس بهداشتی مساجد
  • کاربرد در مراکز درمانی، پزشکی و کلینیک‌ها
  • استفاده فراوان در آزمایشگاه و اتاق عمل
  • کاربرد گسترده در ادارات، سازمان‌ها و آژانس‌های مختلف

البته هر یک از این موارد می‌توانند شامل مصارف بیشتری شوند و به این ترتیب افراد بسیاری از به‌کارگیری آن‌ها رضایت داشته باشند.

بهترین برند شیرآلات چشمی

با در نظر گرفتن این موضوع که شیرآلات هوشمند چشمی دارای ساختار پیچیده و قطعات خاصی هستند، اهمیت بالای کیفیت تولید آن‌ها مشخص می‌شود. از این جهت برای خرید و انتخاب نمی‌توان به همه محصولات موجود در بازار اعتماد کرد، حتی با انتخاب مدل‌های بی‌کیفیت علاوه بر دریافت نکردن عملکرد مفید، امکان ایجاد خسارت برای تعمیر و تعویض هم وجود خواهد داشت. پس انتخاب بهترین برند شیر چشمی که برند معتبر KWC است، انتخاب صحیحی خواهد بود. محصولات این برند با استفاده از قطعات باکیفیت و دانش نوین تولید می‌شوند تا عملکرد مطلوبی را ارائه کنند.

کد خبر: ۱۷۸٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha