۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
خرید انواع سنگ فرز از فروشگاه ایران بور

خرید انواع سنگ فرز از فروشگاه ایران بور

در گذشته ای نه چندان دور، سیقل دادن و پرداخت قطعات به صورت دقیق برای ایجاد قطعاتی با سطح صاف و یکدست یکی از دغدغه های افراد بود.

به گزارش بازار، در گذشته ای نه چندان دور، سیقل دادن و پرداخت قطعات به صورت دقیق برای ایجاد قطعاتی با سطح صاف و یکدست یکی از دغدغه های افراد بود. به لطف ساخت و تولید اولین فرز ها از سال ۱۸۱۸، این مشکل تا حد قابل توجهی رفع شد اما همچنان اشکالاتی وجود داشت که باید رفع میشد. رفته رفته با توسعه و پیشرفت شرکت های ساخت ابزارآلات، کاربران شاهد دستگاه های فرز با بالاترین کیفیت و انعطاف پذیری بالا برای رفع تمام نیاز های سیقل کاری، پرداخت و حتی برشکاری فلزات و قطعات مختلف دیگر هستیم. یکی از پر کاربرد ترین فرز ها که در صنایع مختلف کاربرد داشته و امروزه نیز شرکت های بزرگی در حال تولید و توسعه آن هستند، دستگاه سنگ فرز (Angle Grinder) است. ولی دلیل محبوبیت و استفاده از سنگ فرز ها در صنایع مختلف چیست؟ اصلا دستگاه سنگ فرز چه کاربرد هایی دارد؟

سنگ فرز چیست؟

دستگاه سنگ فرز به عنوان یکی از دستگاه های خانواده فرز ها، برای برشکاری، سیقل دادن، پرداخت سطوح و پولیش کردن مورد استفاده قرار میگیرد. سنگ فرز در صنایع مختلفی مانند، کارگاه های سنگ تراشی، تراشکاری ها، کابینت سازی، کارگاه های ساخت و ساز و... استفاده میشود. البته این دستگاه ها فقط محدود به کارگاه ها نبوده و مردم برای مصارف خانگی نیز از انواع مختلف آن استفاده میکنند.

اجزای سنگ فرز چیست؟

دستگاه های سنگ فرز دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام از آنها دارای اجزای متنوعی هستند. اما اجزای عمومی تمام دستگاه های سنگ فرز شامل موارد زیر هستند:

  • صفحه سنگ
  • موتور
  • گیربکس
  • دسته کمکی
  • کلید پاور
  • مهره نگهدارنده صفحه
  • قفل اسپیندل
  • قاب محافظ

انواع سنگ فرز کدامند؟

پیش تر گفتیم که با گذشت زمان و پیشرفت دانش تولید قطعات صنعتی، شرکت های تولید کننده سنگ فرز به ارتقای آن پرداخته و انواع مختلفی را از این دستگاه که هرکدام کارایی خاص خود را داشته و در موقعیت های متنوعی مورد استفاده قرار میگیرد، تولید کرده اند. برخی از معروف ترین و پر استفاده ترین انواع سنگ فرز شامل موارد زیر هستند:

مینی فرز ها

بعید است که با دستگاه های فرز سر و کار داشته باشید و نام مینی فرز به گوشتان نخورده باشد. این دستگاه ها که بر روی صفحه ای به طول ۱۸ سانتی متر یا کمتر نصب می شود. این دستگاه برای انواع برش و سنگ زنی مناسب است به خصوص زمانی که دقت حرکت دستگاه مهم است. مینی فرزهای ۱۰ سانتی متری یا ½ اینچی یا ۱.۲۷ سانتی متری رایج ترین انواع مینی فرز هستند. طول مینی فرز حدود ۳۰ سانتی متر است و مدل های مختلفی دارد. مینی فرز برقی، شارژی و پنوماتیکی انواع مختلفی دارد.

بر روی مینی فرز صفحات به قطر ۱۸ سانتی متر نصب می شود که کوچکترین صفحه ای که برای کارهای کوچک استفاده می شود به قطر ۷.۵ سانتی متر می باشد.

خرید انواع سنگ فرز از فروشگاه ایران بور

سنگ فرز برقی

سنگ فرز برقی ابزاری است که به سیم متصل می شود. نکته جالب این دستگاه این است که می توانید تا زمانی که بخواهید از آن استفاده کنید و نگران تمام شدن باتری نباشید. فرز های برقی ارزان تر و آسان تر از فرز های شارژی هستند. نکته مهم در هنگام کار با سنگ فرز برقی، در دسترس بودن نیرو است. از طرفی مراقب باشید هنگام کار با آن سیم برق لای دست و پای اپراتور گیر نکند.

سنگ فرز شارژی

دستگاه های سنگ فرز شارژی بر خلاف فرز های سیمی، از هیچ سیم و کابلی استفاده نمیکنند و در عوض از باطری های شارژی برای تامین انرژی خود بهره میبرند. این دستگاه ها هنگامی که پریز برق در دسترس نباشد (مثلا بالای داربست ها) بسیار کاربردی هستند. قالبا برای تمام دستگاه های فرز شارژی از باطری های لیتیومی استفاده میکنند که دارای ماندگاری و کیفیت خوبی هستند.

سنگ فرز از کجا بخریم؟

این موضوع که از چه فروشگاهی سنگ فرز تهیه کنیم که خیالمان بابت اصالت و ضمانت دستگاه راحت باشد، دغدغه همه کاربران و اپراتور ها است. اما دیگر نیاز نیست نگران باشید! چرا که ما در ادامه به شما فروشگاهی را معرفی میکنیم که تمامی دستگاه های سنگ فرز موجود در آن دارای ضمانت اصل بودن کالا و سلامت کامل دستگاه بوده و دیگر در دام فروشندگان کالا های تقلبی با ادعای اینکه محصول آنها ساخت شرکت های معتبر جهانی هستند، نخواهید افتاد.

خرید انواع سنگ فرز از فروشگاه ایران بور

فروشگاه ایران بور با سابقه بالای خود در حوزه فروش ابزارالات تخصصی، به عنوان یک فروشگاه قدرتمند در حوزه ابزار های سازه فلزی دارای مهندسانی در سراسر ایران بوده که با گرد هم آوری و آزمون و خطا های بسیار، برترین سنگ فرز ها را در فروشگاه خود موجود کرده و برای ارائه آنها به شما عزیزان آماده است. کارشناسان ایران بور آماده هستند تا هر لحظه ای که شما اقدام کنید، به شما به صورت رایگان مشاوره خرید بدهند و راه خرید دستگاهی مطابق با نیاز شما را برایتان هموار کنند. شما میتوانید برای خرید انواع سنگ فرز با کیفیت از فروشگاه ایران بور اقدام کنید. آدرس:

https://iranboor.com

کد خبر: ۱۷۸٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha