۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
توقف تحقیق و تفحص از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی| انتقاد از همکاری نکردن رئیس کل بانک مرکزی
نماینده رشت در مجلس با بازار مطرح کرد

توقف تحقیق و تفحص از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی| انتقاد از همکاری نکردن رئیس کل بانک مرکزی

کوچکی نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس معتقد است رئیس کل بانک مرکزی عمدا از فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از ارز ۴۲۰۰ تومانی جلوگیری می کند.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت طرح تحقیق و تفحص از تخصیص ارز۴۲۰۰ تومانی در مجلس گفت: تحقیق و تفحص از تخصیص ارز۴۲۰۰ تومانی یکی از سنگین ترین تفحصات مجلس بوده و با این حال همچنان متوقف مانده است.

وی تاکید کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد دلار منابع در این بخش وجود دارد و باید به درستی مورد بررسی قرار می گرفت.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تخصیص ارز۴۲۰۰ تومانی در مجلس تاکید کرد: متاسفانه آقای قالیباف چندین بار وعده داد تا در این زمینه جلسه ای تشکیل شود و موانع از پیش روی کمیته تحقیق و تفحص برداشته شود که متاسفانه این موضوع هنوز هم عملیاتی نشده است.

وی بیان کرد: به واقع رئیس کل بانک مرکزی عمدا از فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از ارز ۴۲۰۰ تومانی جلوگیری می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه مجلس هم در این رابطه حمایت خوبی از کمیته خود نداشته است و بنده حتی نامه ای به کمیسیون اصل نود و برنامه و بودجه مجلس نوشتم و خواستار این شدم که مشکلات را از پیش روی این کمیته بردارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه اراده ای برای انجام این تحقیق و تفحص در مجلس وجود ندارد و این امر واقعا برای مجلس آسیب زا خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک مرکزی در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تخلفات زیادی دارد. در این بخش یکسری افراد را گرفتند و برخی از موضوعات برملا شد اما ریشه یابی صورت نگرفت.

وی تاکید کرد: مطمئنا وقتی پای تحقیق و تفحص سنگینی چون ارز ۴۲۰۰ تومانی در میان باشد آقایان در راستای حفط بقای خودشان با آن مخالفت می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه رئیس کل بانک مرکزی با ما همراهی لازم را نداشت چراکه مشخص است تخلفات زیادی دراین بخش وجود دارد.

کد خبر: ۱۷۸٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha