۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
تاکید بر اهمیت جایگاه تعاون در کشور| مرکز تجاری ایران در روسیه محور تجارت دو کشور
رئیس اتاق تعاون ایران مطرح کرد

تاکید بر اهمیت جایگاه تعاون در کشور| مرکز تجاری ایران در روسیه محور تجارت دو کشور

رئیس اتاق تعاون ایران در نشست مشترک با مدیران عامل اتحادیه های تعاونی بر نقش و اهمیت جایگاه اتاق تعاون ایران در کشور و همچنین اهمیت حضور نمایندگان اتاق تعاون در شوراهای عالی تاکید کرد.

به گزارش بازار، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست مشترک با مدیران عامل اتحادیه های تعاونی با تبریک حلول ماه ربیع الاول، بر نقش و اهمیت جایگاه اتاق تعاون ایران در کشور و همچنین اهمیت حضور نمایندگان اتاق تعاون در شوراهای عالی و پیگیری مطالبات این بخش تاکید کرد.

امروز جلسه هم اندیشی بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران با مدیران عامل اتحادیه های تعاونی و معاونین برگزار و مهمترین چالش های حوزه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبداللهی در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه اتاق تعاون ایران در کشور با توجه به منویات مقام معظم رهبری و حمایت های رئیس جمهور از بخش تعاون و نقش پر رنگ در جلسات و شوراهای عالی اظهار داشت: امروز اتاق تعاون جایگاه ویژه ای دارد همانطور که در اولین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های اصل ۴۴ در دولت سیزدهم رئیس جمهور محترم بر ضرورت میدان دادن به تعاونی‌ها در اقتصاد کشور تاکید داشته و قانون، سیاست‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، زمینه فعال‌سازی بخش تعاون را مطرح کرده همچنین ایشان در این نشست بر لزوم افزایش سهم تعاونی ها در اقتصادی تاکید داشته است.

رئیس اتاق تعاون ایران اذعان داشت: رایزنی ها برای حضور وزرا و مسئولان ذیربط در تمام حوزه ها در دستور کار اتاق تعاون ایران است تا تعاونگران از نزدیک مشکلات و مسائل خود را مطرح و مطالبه کنند.

وی در بخش دیگری نیز به ایجاد مرکز تجاری روسیه اشاره کرد و گفت: ایجاد و افتتاح مرکز تجاری در بهترین نقطه مسکو توسط اتاق تعاون ایران، فرصت مغتنمی را در اختیار فعالان اقتصادی بخش تعاون قرار داده و این مرکز محور تجارت ایران و روسیه خواهد بود.

عبداللهی ادامه داد: تلاش می کنیم با توجه به نیاز کشور روسیه به ایران و بالعکس سطح مبادلات تجاری با محوریت این مرکز بالا برده و تراز تجاری مان را مثبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی صادرات محور همچنین فعالان اقتصادی می توانند از خدمات این مرکز استفاده کرده و اتاق تعاون ایران آمادگی ارائه خدمات این مرکز را دارد.

در این نشست که با رئیس و معاونین اتاق تعاون ایران و با حضور مدیران عامل اتحادیه های تعاونی برگزار شد، مهمترین مشکلات و مباحث اتحادیه های تعاونی در حوزه های مختلف بیان شد.

گفتنی است، دعوت از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص حل مشکلات تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی در بخش های مختلف کشاورزی نظیر ماهیان گرم آبی، شیلات، ماهیان سردآبی همچنین تعاونیهای مرغداری، دام، خوراک دام و طیور، حضور هیات های تجاری از کشورهای مختلف برای تعامل و برگزاری نشست های B۲B، ایجاد زنجیره تامین، تولید و توزیع با توجه توانمندی ها و ظرفیت های تعاونی ها، تاکید بر استفاده از سامانه های اتاق تعاون ایران توسط اتحادیه ها و اتاق ها، ایجاد بانک اطلاعاتی و گردش اطلاعات، پیگیری قوانین اجرانشده، مطالبات بانک ها و مالیاتی و تامین اجتماعی همچنین توانمندسازی اتحادیه ها و اعلام آمادگی اتحادیه ها برای حضور پررنگ در مرکز تجاری روسیه از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha