۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶
وزیر پیشنهادی کار باید بر پیوند اشتغال و مهارت‌افزایی تمرکز کند

وزیر پیشنهادی کار باید بر پیوند اشتغال و مهارت‌افزایی تمرکز کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تمرکز بر پیوند اشتغال و مهارت‌افزایی و توجه ویژه به تنظیم روابط کار بین کارگر، کارفرما و دولت را از جمله موضوعات مهمی دانست که باید در کار ویژه وزارت کار قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله متفکرآزاد، در بیان اولویت‌هایی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای اداره این وزارتخانه مدنظر قرار دهد، گفت: روابط کار بین کارگر، کارفرما و دولت یکی از مسائل جدی است که این وزارتخانه باید تنظیم کند همچنین رسیدگی و آرامش دادن به قشر بزرگ بازنشستگان از جمله اختیارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که باید به عنوان یکی از اولویت‌های آن مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از معضلات کنونی کشور این است که جمعیت به سمت پیرشدن در حال حرکت است، لذا این وزارتخانه نقش مهمی در آینده کشور و نسل موجود خواهد داشت که می‌تواند دغدغه‌های بسیاری را در حوزه تامین رفاه عمومی رفع کند.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: تمرکز بر سرمایه‌گذاری صحیح به خصوص در جهت سودده کردن صندوق‌های بازنشستگی و توزیع عادلانه این حوزه ثروت در بخش تامین اجتماعی از دیگر موضوعات حائز اهمیتی است که در کارویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، از سوی دیگر این وزارتخانه باید به خانواده‌های مستضعف و کمتر برخوردار نیز به طور ویژه رسیدگی کند.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تمرکز بر پیوند مقوله اشتغال و مهارت‌افزایی نیز از اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که باید به آن به طور ویژه توجه شود چرا که یکی از نیازهای کنونی کشور تربیت نیروی کاری است که مهارت لازم برای کُنش‌های کار را پیدا کند.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha