۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
 ۱۶ میلیون ایرانی مشتری بانک های قرض‌الحسنه هستند
کارشناس پولی و بانکی:

۱۶ میلیون ایرانی مشتری بانک های قرض‌الحسنه هستند

کارشناس پولی و بانکی بانک‌های قرض الحسنه را یکی از مصادیق بانکداری اسلامی دانست و از وجود ۱۶ میلیون مشتری در این بانک‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، علی مجیدی با اشاره به چیستی و چگونگی تحقق اهدافِ بانکداری قرض الحسنه که یکی از تاکیدات بانکداری اسلامی است، گفت: دو بانک به صورت متمرکز به این مهم پرداخته‌اند.

وی با بیان این که آیات و روایات بر این موضوع تاکید کرده‌اند و مردم نیز دریافت وام‌های قرض الحسنه را در صندوق‌های خانوادگی تجربه نموده‌اند، یادآور شد: بانک‌های قرض الحسنه هدف مهمی را دنبال می‌کنند و فراگیری مالی را گسترش داده و متن قرض الحسنه را در زندگی مردم جاری و ساری می‌سازند.

مجیدی همچنین بانکداری قرض الحسنه را به بانکداری خرد تشبیه کرد که نیازهای فرد، خانواده و کسب و کارهای خرد را شناسایی کرده و از طریق وام قرض الحسنه و تامین مالی خرد، درپی مرتفع سازی آن هستند.

در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است و به طور مثال یکی از بانک‌هایی قرض الحسنه در سال گذشته دو میلیون و ششصد هزار فقره تسهیلات اعطا کرده است که در شبکه بانکی عددی ممتاز و خاص می‌باشد.

وی از وجود ۱۶ میلیون مشتری در بانک‌های قرض الحسنه خبر داد و افزود: این بانک‌ها حضور نسبتا خوبی در آحاد جامعه داشته‌اند ولی همچنان با اهداف و برنامه ریزی‌ها فاصله داشته و فعالیت آن‌ها باید وسیع تر گردد.

مجیدی در بخشی دیگر از سخنان خود نقش صداوسیما در گسترش و ترویج فرهنگ قرض الحسنه را یادآور شد و گفت: آموزش و پرورش در این زمینه باید پیشرو باشد در فرهنگ قرض الحسنه در متون درسی جای گیرد تا دانش آموزان از سنین پایین با مفاهیم مالی و اقتصاد اسلامی از جمله وقف و پس انداز آشنا شوند.

همچنین مساجد و خانواده‌ها و نیز خیرین بسیار کمک حال این قضیه خواهند بود و مدیران سازمان‌ها می‌توانند با در نظر گیری وام قرض الحسنه، کمکی برای ارتقای رفاه و معیشت کارکنان خود باشند.

این کارشناس حوزه پولی و بانکی تاکید کرد که حساب حقوق و دستمزد کارکنان یا صندوق‌های آتیه رفاه می‌بایست در بانک‌های قرض الحسنه متمرکز شود تا علاوه بر وام قرض الحسنه، سایر خدمات این بانک‌ها را نیز جذب نماید. خاصه این که چنین بانک‌هایی تک محصولی هستند و صرفا روی یکی از عقود کار می‌کنند و لذا برای قدرت دهی به مشتری، طرح‌های قرض الحسنه متنوعی دارند.

کد خبر: ۱۷۸٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha