۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
زاهدی‌وفا برای موفقیت نیاز به آسیب‌شناسی برنامه‌های عبدالملکی دارد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

زاهدی‌وفا برای موفقیت نیاز به آسیب‌شناسی برنامه‌های عبدالملکی دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن برشمردن مواردی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مورد توجه قرار دهد موفقیت وی برای اداره این وزارتخانه مهم را در گروی آسیب‌شناسی برنامه‌های عبدالملکی دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر، در بیان اولویت‌هایی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای اداره این وزارتخانه مورد توجه قرار دهد، گفت: حل مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی و تعیین حقوق آنها متناسب با تورم از موضوعات بسیار مهمی است که وزیر پیشنهادی کار باید به آن توجه ویژه داشته باشد. همچنین ارتقاء حوزه بهداشت و درمان تامین اجتماعی و تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز این بخش از دیگر موضوعات مهمی است که وزیر پیشنهادی کار باید در اولویت دستورکار خود قرار دهد.  

زاهدی‌وفا باید برای ساماندهی ۵۰ میلیون جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایجاد اشتغال برای جوانان از مهمترین موضوعاتی است که وزیر پیشنهادی کار باید برای آن برنامه جامعی داشته باشد چرا که در بسیاری از مجموعه‌ها به بهانه تعدیل نیرو هزاران جوان را از بخش‌های مختلف اخراج می کنند بنابراین لازم است وزیر پیشنهادی کار سازوکاری برای جذب و بکارگیری جوانان تدوین کند. همچنین در ترکیب مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ظرفیت جوانان نخبه که از مهارت لازم برای فعالیت در این مجموعه برخوردار باشند، استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی کار باید برای ساماندهی ۵۰ میلیون جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد به ویژه برای افراد دارای معلولیت و خانواده‌هایشان حقوق ویژه‌ای در نظر بگیرد، تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از کارگران ساختمانی برای بهره‌مندی از خدمات بیمه تامین اجتماعی پشت نوبت هستند که باید به سرعت تعیین تکلیف شوند، همچنین لازم است برای فراگیر کردن بهره‌مندی از خدمات سهام عدالت و یارانه‌ها و شناسایی نیازمندان واقعی جامعه اقدام جدی صورت بگیرد، چرا که تاکنون تعداد زیادی از افرادی که مستحق دریافت خدمات این بخش هستند از این حق محروم شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آقای زاهدی وفا باید مراقب باشد که آسیب‌هایی که مانع از ادامه فعالیت آقای عبدالملکی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد به وی وارد نشود، همچنین زمان‌بندی مناسبی برای ارائه برنامه‌های خود در جهت نیل به اهدافش داشته باشد تا بتوانیم به بهترین شکل از وی در جلسه رای اعتماد دفاع کنیم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت سنگینی برعهده دارد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بداند که مسئولیت سنگینی برعهده دارد چرا که قرار است وزارتخانه‌ای را اداره کند که تکالیفی برابر با تکالیف سه وزارتخانه را برعهده دارد، بنابراین باید برنامه جامع و روشنی برای مدیریت این مجموعه مهم داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۸٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha