۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
چکیده آمارهای اقتصادی زمستان ۹۸ منتشر شد
از سوی مرکز پژوهش‌های اتاق ایران؛

چکیده آمارهای اقتصادی زمستان ۹۸ منتشر شد

مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، شماره ۶۸ چکیده آمارهای اقتصادی مربوط به زمستان ۱۳۹۸ را منتشر کرد. در این شماره، علاوه بر مرور تغییرات قیمتی در بازارهای جهانی، وضعیت شاخص‌های اقتصادی در ایران، مقایسه روند تولید ماهانه و قیمت نفت خام اوپک، نرخ بیکاری، میزان سرمایه‌گذاری، تسهیلات پرداختی، تراز تجاری و تحولات بورس مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، شماره ۶۸ چکیده آمارهای اقتصادی ایران مربوط به فصل زمستان ۱۳۹۸ توسط مرکز پژوهش‌های اتاق ایران منتشر شد.

باتوجه به نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی بخش خصوصی و همچنین با توجه به اهمیت داده های آماری به منظور تحلیل روند تاریخی و وضعیت موجود و پیش ­بینی آینده، و نیز امکان برنامه ­ریزی صحیح اقتصادی، مرکز تحقیقات و بررسی ­های اقتصادی اتاق ایران (مرکز پژوهش­های فعلی) بر آن شد تا چکیده آمارهای اقتصادی را که متشکل از برخی آمارهای اقتصادی کشور و برگرفته از منابع آماری معتبر همچون بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت صمت و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ... است، بر اساس درجه اهمیت و استفاده آنها توسط فعالان بخش خصوصی و به منظور دسترسی سریع و راحت به این اطلاعات هر ماه بر روی سایت اتاق ایران و سامانه بانک اطلاعات پژوهشی درج نماید.

از مرداد ۱۳۹۲ تا شهریور ۱۳۹۷ این آمار به­صورت ماهانه تهیه شده است ولیکن از مهر ۱۳۹۷ (شماره ۶۳)، تهیه این آمار به دلیل به­روزرسانی منابع تولیدکننده آمار با فواصل طولانی، به صورت فصلی شده است. همچنین تا شماره ۶۷ (پاییز ۱۳۹۸)، به روزرسانی آمار بخش­های روزانه، ماهانه و فصلی مستمر صورت می­گرفت ولی آمارهای بخش سایر آمار به دلیل آن­که فواصل انتشار آنها نامنظم و یا به­صورت موردی است، به منظور اجتناب از تکرار، صرفا در زمان به روزرسانی در گزارش به­روز می­گردید. از این شماره (۶۸) بخش آمار روزانه و سایر آمار از گزارش حذف شده است. این بخش­ها در گزارش­های آماری مجزا برای استفاده بهینه­تر فعالان اقتصادی و علاقمندان بر روی سایت اتاق و سامانه بانک اطلاعات پژوهشی اتاق ایران منتشر خواهد شد.

مرکز پژوهش‌های اقتصادی اتاق ایران در گزارش مربوط به زمستان ۱۳۹۸، درباره مقایسه روند تولید ماهانه و قیمت نفت خام اوپک تا پایان زمستان ۱۳۹۸، نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی و سهم بخش­ های اقتصادی در اشتغال تا پایان زمستان ۱۳۹۸، میزان سرمایه گذاری کشور تا پایان پاییز ۹۸، تسهیلات پرداختی به فعالیت­ های اقتصادی طی ۹ ماهه ۱۳۹۸، روند تغییر قیمت دلار و یورو در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، صادرات، واردات و تراز تجاری کشور در سال ۱۳۹۸ به تقکیک ماه و کشورهای اصلی طرف تجاری، وضع مالی دولت و نقدینگی و پول تا آذر ۱۳۹۸، روند تغییر قیمت سالانه دلار، یورو، پوند، ین و فرانک از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸، نرخ سکه در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ و مقایسه روند تغییر قیمت آن با روند تغییر قیمت دلار، روند تغییر قیمت سکه در ۴ سال اخیر، روند بورس در ۱۲ ماهه ۱۳۹۸، نرخ تورم نقطه به نقطه و ۱۲ ماهه کشور در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸، ارزش افزوده بخش ­های کشور تا پایان پاییز ۹۸ و تورم شاخص تولیدکننده به تفکیک بخش ­های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات پرداخته است.

 شماره ۶۸ چکیده آمارهای اقتصادی مربوط به زمستان ۱۳۹۸ را از اینجا دریافت کنید.

کد خبر: ۱۷٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha