۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
۳۰۰ نقطه رانشی در مازندران شناسایی شد/ تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای مهار کرونا
استاندار مازندران:

۳۰۰ نقطه رانشی در مازندران شناسایی شد/ تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای مهار کرونا

ساری - استاندار مازندران از شناسایی ۳۰۰ نقطه رانشی در استان خبر داد و خواستار بهره گیری از ظرفیت های علمی برای مهار و کنترل این حادثه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان پیش ازظهر سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در استان با اشاره به شناسایی ۳۰۰ نقطه رانشی در استان بر لزوم اجرای طرح های پیشگیرانه بروز رانش و لغزش در استان تاکید کرد و گفت: خسارت هایی که بر اثر این حوادث به استان وارد می شود بسیار زیاد و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به برداشت درختان شکسته و سنگ های معلق اقدام شود، اجرای طرح های مطالعاتی نقاط رانشی را امری ضروری دانست و گفت: از ظرفیت های مطالعاتی و اعتبارات یک درصد پژوهشی برای کارهای تحقیقی در این بخش باید بهره گرفت.

استاندار مازندران استفاده از طرح ها و برنامه های پژوهشی برای شناسایی مناطق آسیب پذیر و رانشی استان را ضروری دانست و گفت: همچنین در حوزه اطلاع رسانی حوادث کمبودهایی وجود دارد که باید رفع شود.

حسین زادگان با اشاره به رانش زمین در روستای پیت سرای سوادکوه و بروز خسارت در این منطقه گفت: برای جابجایی واحدهای مسکونی در معرض خطر این روستا باید از ظرفیت های کارشناسی استفاده شود و سازمان زمین شناسی در این زمنیه همکاری کند.

حسین زادگان با اشاره به اطلاع رسانی مطلوب در حوزه بیماری کرونا یادآور شد: اطلاع مطلوب و پیگیری مسئولان سبب شد تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مهار بیماری کرونا به استان تخصیص داده شود.

کد خبر: ۱۷٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha