۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
۴۳ هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان همدان ایجاد شده است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

۴۳ هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان همدان ایجاد شده است

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به وجود ۴۳ هزار هکتار جنگل دست کاشت، اراضی و ذخیره‌گاه جنگلی در استان همدان گفت: بارش‌های بهاره همدان منابع طبیعی را مستعد آتش‌سوزی کرده است.

اسفندیار خزایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همدان استانی جنگلی نیست و بیشترین وسعت عرصه‌های منابع طبیعی آن را مراتع تشکیل می‌دهند، گفت: طرح جامع بوم سازگان جنگل‌های زاگرس با هدف حفاظت، احیا و توسعه جنگل‌های استان از اولویت‌های اصلی در سال ۹۸ بوده و در دست اقدام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به پروژه جنگل کاری یک هزار هکتاری همدان اشاره کرد و گفت: جنگل کاری و توسعه فضای سبز با هدف احیای رویشگاه‌های تخریب یافته در دستور کار است و در قالب برنامه‌های استانی و ملی و پروژه بوم سازگان جنگل‌های زاگرس به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به بارش‌های فصل بهار عنوان کرد: بارش‌های بهاره همدان منابع طبیعی را مستعد آتش‌سوزی کرده است کما اینکه هر ساله بخشی از منابع طبیعی طعمه حریق می‌شود.

شناسایی نقاط بحرانی احتمال وقوع حریق در مراتع و منابع طبیعی شهرستان‌های استان همدان

خزایی با تاکید بر شناسایی نقاط بحرانی احتمال وقوع حریق در مراتع و منابع طبیعی شهرستان‌های استان همدان، اضافه کرد: پیش بینی اقدامات پیشگیرانه لحاظ شده تا خسارت آتش سوزی‌ها به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان منابع طبیعی را ثروت‌های ملی دانست که باید گروه‌های مردمی ضمن همکاری با یگان حفاظت منابع طبیعی در حفظ آن کوشا باشند.

وی فرهنگ سازی، آموزش و ترویج را سه اولویت مهم و کلیدی منابع طبیعی استان برای حفظ عرصه‌های طبیعی و مراتع برشمرد و اظهار کرد: مردم باید اهمیت حفظ منابع طبیعی را درک کنند چراکه در غیر این صورت نمی‌توان منابع طبیعی را حفظ کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه آموزش روستاییان، بهره برداران، جوامع محلی و عشایر از برنامه‌های مهم منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان است، افزود: همدان ۸۲۲ هزار هکتار مرتع دارد که بیش از ۴۳ هزار هکتار آن شامل جنگل دست کاشت، اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی است.

کد خبر: ۱۷٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha