۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
بخش اعظمی از اقتصاد کشور به فعالیت هلدینگ‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت کار وابسته است
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس:

بخش اعظمی از اقتصاد کشور به فعالیت هلدینگ‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت کار وابسته است

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس، از وضعیت بازنشستگان، معلولان، سازمان تامین اجتماعی و هلدینگ‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان موضوعات مهمی یاد کرد.

به گزارش بازار، عبدالناصر درخشان، در بیان اولویت‌هایی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای اداره این وزارتخانه مورد توجه قرار دهد، گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به این مهم توجه کند که قرار است وزارتخانه مهمی که بخش اعظمی از جمعیت کشور با آن به نوعی ارتباط دارند را اداره کند بنابراین لازم است که برنامه‌های جامعی را برای اداره بخش‌های مختلف آن به مجلس ارائه دهد.

وزیر پیشنهادی کار باید برنامه جامعی برای رفع مشکلات حدود ۴۵ میلیون جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی داشته باشد
نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی از جمله مجموعه‌های تحت پوشش این وزارتخانه مهم است که جمعیتی بالغ بر ۴۴  میلیون و ۲۰۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است بنابراین وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در جهت رفع مشکلات این سازمان برنامه جامعی داشته باشد.

اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نباید از نگاه زاهدی‌وفا دور بماند
وی تصریح کرد: اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از دیگر موارد بسیار مهمی است که آقای زاهدی وفا باید برای آن برنامه داشته باشد کما اینکه بنده مدت طولانی است که روند اجرای آن را به طور جدی پیگیری می‌کنم چرا که حوزه انتخابیه‌ام از جمله مناطقی است که دارای بیشترین جمعیت معلول در سطح کشور است که بخش زیادی از آنها برای دریافت خدمات پشت نوبت قرار گرفته‌اند بنابراین فردی که قرار است سکاندار این وزارتخانه مهم باشد باید برنامه جامعی برای حمایت از این قشر و به ویژه معلولانی ارائه دهد که در مناطق محرومی همچون ایرانشهر زندگی می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بازنشستگان و رفع مشکلاتی که این قشر با آنها مواجه هستند از دیگر موضوعات مهمی است که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. همچنین برنامه وی برای مدیریت هلدینگ‌های اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه که بخش اعظمی از اقتصاد کشور به فعالیت آنها وابسته بوده بسیار حائز اهمیت است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته جلسه نمایندگان مجلس با آقای زاهدی وفا به منظور بررسی برنامه‌هایش همچنان ادامه دارد و تا زمان ارائه تمام برنامه‌هایی که برای اداره بخش‌های مختلف این وزارتخانه دارد نمی‌توان در رابطه با صلاحیتش برای اداره این وزارتخانه مهم اظهارنظر کرد.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha