۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
مبارزه با سن غلات در ۱۱ هزار ۵۸۹ هکتار از اراضی شهرستان نهاوند
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد

مبارزه با سن غلات در ۱۱ هزار ۵۸۹ هکتار از اراضی شهرستان نهاوند

همدان - رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از مبارزه با سن غلات در ۱۱ هزار و ۵۸۹ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

علی کمالی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار از مبارزه علیه سن غلات در سطح ۱۱ هزار و ۵۸۹ هکتار از اراضی غلات شهرستان نهاوند خبر داد.

وی با اشاره به اختصاص ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به گندم و جو آبی و دیم، اظهار کرد: تا کنون ۱۱ هزار و ۵۸۹ هکتار از این اراضی سمپاشی و علیه آفات فصل بهار مبارزه صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از مبارزه با علف‌های هرز باریک برگ و پهن برگ مزارع گندم و جو شهرستان نهاوند نیز سخن گفت و افزود: تا کنون در ۱۴ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی گندم و هشت هزار و ۴۸۴ هکتار اراضی جو مبارزه با این آفت انجام شده است.

وی از کشاورزان خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در راستای مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات مهم را رعایت کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز تهیه و قبل از انجام عملیات سمپاشی، دستگاه‌های سمپاش خود را کالیبره و تنظیم کنند، ادامه داد: مبارزه با سن گندم در اراضی کشاورزی یک مساله حیاتی است که باید با انگیزه و جدیت بیشتر پیگیری و انجام شود.

کمالی نژاد گفت: مبارزه با سن غلات باید با قوت، هماهنگی و نظارت بیشتر توسط کارشناسان و کشاورزان انجام شود تا درصد سن زدگی گندم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد.

کد خبر: ۱۷٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha