۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
 هزاران فروشگاه آلمان در آستانه تعطیلی قرار گرفتند

هزاران فروشگاه آلمان در آستانه تعطیلی قرار گرفتند

هزینه‌های انرژی در کشور آلمان از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، انجمن خرده فروشی آلمان (HDE) گزارش داد که بیش از ۱۵ هزار فروشگاه آلمانی به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی با ورشکستگی روبرو هستند. بر اساس این گزارش، انجمن خرده فروشی آلمان، نامه‌ای به رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد نوشت و در آن هشدار داد که هزینه‌های انفجاری انرژی باعث شده که تعداد روزافزون خرده فروشان نتوانند معیشت خود را تامین کنند. این گروه، این وضعیت را تهدیدکننده خوانده و گفته که ممکن است حدود ۱۶ هزار کسب و کار در سال جاری ورشکست شوند، در حالی که احتمالا این روند منفی تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

این گروه گفت که افزایش هزینه‌های انرژی که از ابتدای سال به طور متوسط ‌۱۴۷ درصد افزایش یافته، مانع از کسب سود خرده فروشان شده است. سهم هزینه‌های برق در فروش خرده‌فروشان به طور متوسط ‌تقریباً به ۳ درصد رسیده و بسیاری در این صنعت انتظار دارند این رقم در سال ۲۰۲۳ تا ۵ درصد افزایش یابد.

 گفته شده در حال حاضر بازده بسیاری از بخش‌های خرده‌فروشی بسیار کم است. در مورد پوشاک، سود به عنوان درصد فروش ۲.۱ درصد است در حالی که در حال حاضر در مورد کفش منفی ۱.۲ درصد است. حتی در بخش مواد غذایی، تنها ۲تا ۴درصد  است.   این گروه هشدار داد که ممکن است چنین وضعیتی بسیاری از شرکت‌ها را درضرر قرار دهد. با توجه به کاهش شدید قدرت خرید خانوارها و تورم بی‌سابقه، احتمالاً نمی‌توان هزینه‌های رو به رشد انرژی را به مصرف‌کنندگان تحمیل کرد. بنابراین، این گروه از برلین خواست تا با محدود کردن موقت تعرفه‌ها و کاهش مالیات بر برق تا میزان حداقل، مداخله کند.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha