۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۴
لازمه اقتصاد قوی و تاب آور تامین امنیت اقتصادی است
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق:

لازمه اقتصاد قوی و تاب آور تامین امنیت اقتصادی است

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق گفت: لازمه یک اقتصاد قوی، مقاوم و تاب آور تامین امنیت اقتصادی است.

به گزارش بازار، مصطفی سمیعی نسب افزود: حضور و اعتماد مردم لازمه امنیت اقتصادی است و امنیت اقتصادی لازمه یکه اقتصاد قوی، پویا و مولد است.

وی همچنین اظهارداشت: وجود فضای نا اطمینانی و عدم ثابت متغیر های کلان اقتصادی مثل تورم، بیکاری، جهش های یکباره نرخ ارز و مواردی از این دست در کشور باعث کاهش رفاه اقتصادی خانوارها، ایجاد نگرانی در تامین نیازهای معیشتی خانواده ها و همینطور موجب کاهش مشارکت و اعتماد مردم به سطح مدیریتی و نظام تصمیم گیری اقتصادی مملکت خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت: بدون شک این عوامل ضریب امنیت اقتصادی را در کشور به شدت کاهش می دهد.

وی در ادامه افزود: ایجاد نا آرامی و نبود ثبات در حوزه های سیاسی و اجتماعی کشور نیز باعث کاهش فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری خواهد شد چون انجام فعالیت اقتصادی نیازمند یک فضای آرامش بخش، باثبات و قابل پیش بینی است.

سمیعی نسب اظهارداشت: یک رابطه دو سویه و پیوند همیشگی بین مسئله امنیت اقتصادی و فعالیت های اقتصادی وجود دارد وجریانات مخالف انقلاب و نظام بصورت خیلی دقیق متوجه این امر هستند.

وی ادامه داد: اگر دشمنان بتوانند در دو سوی ماجرا شرایط سخت اقتصادی برای دلسرد و نا امید کردن مرد م از کار آمدی نظام ایجاد کنند بدون شک این روند به ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت منجر خواهد شد و از سمت دیگر بروز و ظهور اعتراضات و اغتشاشات خیابانی و میدانی به منظور نا امن کردن فضای سیاسی و اجتماعی خود باعث ایجاد کاهش و رکود در فعالیت های اقتصادی می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت: متاسفانه هر دو سوی ماجرا از طرف دشمن در حال رصد است از اینرو مسئولان بویژه دستگاه های نظارتی باید به این موارد توجهی جدی داشته باشند.

وی همچنین افزود: حضور و مشارکت حداکثری مردم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور در طول سال های پس از انقلاب غیر قابل انکار است.

سمیعی نسب اظهارداشت: مردم به عنوان رکن اصلی شکل گیری و پیروزی انقلاب و همینطور تداوم و پایداری این نهضت الهی در کشور مطرح هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه لازمه یک اقتصاد قوی، مقاوم، پویا، مولد و تاب آور تامین امنیت اقتصادی است، یادآورشد: حضور و اعتماد مردم نقش بی بدیلی در حفظ و بقای امنیت کشور از جمله امنیت اقتصادی دارد.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha