۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
۸۰ میلیون تومان «آنغوزه» قاچاق در خوسف کشف شد
رئیس منابع طبیعی خوسف:

۸۰ میلیون تومان «آنغوزه» قاچاق در خوسف کشف شد

بیرجند- رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خوسف از کشف محموله ۸۰ میلیون تومانی آنغوزه قاچاق در این شهرستان خبر داد.

مهدی کرباسچی در گفتگو با بازار اظهار کرد: آنغوزه یک گونه مرتعی ارزشمند در منطقه است که بر اساس قراردادهایی با منابع طبیعی، بهره برداران اجازه ی برداشت و حمل آن را دارند.

وی با بیان اینکه آنغوزه یکی از گیاهان مهم و صادراتی ایران به شمار می‌آید، بیان کرد: قیمت بالای این محصول باعث شده تا سودجویان و متخلفانی اقدام به جمع آوری و حمل غیر قانونی این محصول کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خوسف از کشف یک محموله غیر مجاز آنغوزه از متخلفان خبر داد و بیان کرد: وزن این محموله را ۱۰۱ کیلو و ۷۰۰ گرم بوده که با همکاری نیروهای پاسگاه انتظامی سرچاه عماری شهرستان موفق به کشف آن از یک خودروی سواری شدیم.

وی تصریح کرد: آنغوزه یکی از گیاهان دارویی و درمانی است که در مراتع خراسان جنوبی یافت می شود و قابلیت اشتغال زایی فراوانی برای افراد بومی و روستایی مناطق استان دارد.

کرباسچی با بیان اینکه سالانه سود هنگفتی از برداشت آنغوزه نصیب بهره برداران این محصول می شود، عنوان کرد: فرآوری محصول آنغوزه باعث افزایش چند برابری ارزش اقتصادی محصول می شود، اما تاکنون طرحی برای سرمایه گذاری و فرآوری این محصول ارائه نشده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خوسف گفت: این گیاه به درمان اختلالات عصبی در کودکان، کاهش فشارخون، درمان بیماری‌های قلبی عروقی، کمک به هضم غذا، می تواند موثر باشد.

کد خبر: ۱۷٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha