۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
استخراج ۲۷ میلیون‌تن مواد معدنی در استان بوشهر| ۱۴۰۰ شغل در معادن بوشهر ایجاد شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

استخراج ۲۷ میلیون‌تن مواد معدنی در استان بوشهر| ۱۴۰۰ شغل در معادن بوشهر ایجاد شد

بوشهر- صفوی مدیر کل صمت استان بوشهر از استخراج ۲۷ میلیون تن مواد معدنی در استان بوشهر در یکسال اخیر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۴۰۰ شغل مستقیم در معادن استان بوشهر ایجاد شده است.

مهدی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حوزه معدن از مهم‌ترین عرصه‌های سرمایه گذاری در استان به شمار می‌رود و در سنوات اخیر شاهد ورود موثر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه هستیم.

وی افزود: سنگ لاشه و سنگ گچ و سنگ آهن و همچنین مرمریت از معادن عمده استان بوشهر هستند و امسال برنامه ریزی خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار در این عرصه صورت گرفته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از فعالیت ۲۵۰ واحد معدنی در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: اکنون ۲۵۰ واحد معدنی دارای مجوز رسمی در استان بوشهر فعال هستند و امسال پیش بینی می‌کنیم بالغ بر ۲۷ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج شود.

صفوی از صادرات بخش عمده مواد معدنی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تسهیل در امر صادرات مواد معدنی از اولویت های مدیران استان است و به گونه‌ای عمل می‌ کنیم که شاهد ارزآوری مناسبی از صنایع معدنی استان باشیم.

وی از ایجاد ۱۴۰۰ شغل مستقیم در معادن استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در بخش معدن در استان سرمایه گذاری شده و اشتغال ایجاد شده تا پایان سال افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha