۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
 سند راهبردی گردشگری مازندران تهیه شود/ تخصیص اعتبار ۷ میلیاردی برای زیرساخت ها
در جلسه برنامه های جهش تولید در حوزه گردشگری مطرح شد

سند راهبردی گردشگری مازندران تهیه شود/ تخصیص اعتبار ۷ میلیاردی برای زیرساخت ها

ساری - اعتبار هفت میلیاردی ایجاد زیرساخت ها در ساحل، تهیه برش شهرستانی اسکله های دریایی، تدوین سند راهبردی گردشگری از جمله ملزومات برای رونق و جهش در صنعت گردشگری مازندران مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه برنامه های جهش تولید در حوزه گردشگری با محور بومگردی و اسکله های تفریحی پیش ازظهر سه شنبه در سالن اجتماعات میراث فرهنگی مازندران برگزار و در آن بر لزوم توجه به شاخه های مختلف گردشگری برای نیل به توسعه تاکید شد.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در این جلسه با بیان اینکه بومگردی و ایجاد اسکله های تفریحی و توریستی از لازمه های جهش و رونق صنعت گردشگری است، اظهار داشت: مازندران قطب گردشگری کشور محسوب می شود و باید همه جوانب گردشگری درآن مورد توجه قرار گیرد.

وی درعین حال تاکید کرد اسکله های دریایی و بومگردی به تنهایی نمی تواند حلال مشکلات بخش گردشگری باشد خواهان توجه به حوزه میراثی و صنایع دستی در مازندران شد و گفت: این دو بخش نیز می تواند محور توسعه گردشگری در استان باشد و باید در برنامه ریزی به آن توجه شود.

پروژه های بزرگ پیوست گردشگری داشته باشند

مفید غلامی راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز با اشاره به اینکه نیمی از بازار کار در استان مربوط به بخش خدمات از جمله گردشگری اختصاص دارد، به قابلیت های بالای حوزه گردشگری برای اشتغال و اقتصاد اشاره کرد و گفت: برای توسعه بخش گردشگری باید سند راهبردی گردشگری با تکیه بر بخش خصوصی در استان تهیه و تدوین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان این که پروژه های بزرگ استان باید ماهیت گردشگری داشته باشند، افزود: طرح اقامتگاه بومگردی و اسکله های دریایی از جمله مولفه ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان معرفی شده است.

وی در عین حال به اعتبارات اندک برای حوزه زیرساخت های گردشگری در استان اشاره و اضافه کرد: قرار است از طریق محل اعتبارات متوازن استانی، اعتباراتی برای این بخش درنظر گرفته شود.

اعتبار ۷ میلیارد تومانی ایجاد زیرساخت ها در ساحل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران همچنین از تخصیص و تامین هفت میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت در سواحل و مناطق نمونه گردشگری خبر داد و نداشتن اطلس گردشگری را از جمله موانع فراروی بیان کرد و خواستار تهیه برش استانی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شد.

غلامی همچنین با اشاره به اعتبار بالای مورد نیاز برای حوزه مرمت آثار تاریخی خواستار همکاری و انجام تفاهمنامه با شهرداری ها در این بخش شد.

برش شهرستانی اسکله های دریایی تهیه شود

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز گردشگری، صمت و کشاورزی را از محورهای توسعه در استان بیان کرد و گفت: ظرفیت های بالقوه صنعت گردشگری در استان باید شناسایی و بالفعل شود.

وی از دریا و جنگل به عنوان مهمترین موهبت رونق گردشگری در استان یاد کرد و با اشاره به شناسایی ۱۴۳ منطقه برای ایجاد اسکله های تفریحی گفت: برش شهرستانی اجرای این طرح ها نیز باید تهیه و تدوین شود.

وی گردشگری کشاورزی و مزرعه را از جمله قابلیت های مازندران برشمرد و گفت: وجود باغ ها و مزارع بی شمار، ۸۰۰ آب بندان، تنوع محصولات صنایع دستی از جمله جاذبه های استان برای رونق گردشگری به شمار می رود.

خیریان پور، بسته بندی و صادرات محصولات صنایع دستی را برای رونق درآمدزایی در این بخش ضروری خواند.

کد خبر: ۱۷٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha