۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
کاهش ۲ درصدی مصرف آب در تهران برای اولین بار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد

کاهش ۲ درصدی مصرف آب در تهران برای اولین بار

بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال با اقداماتی که انجام شد برای اولین بار نه تنها شاهد افزایش مصرف آب تهران نبودیم حتی دو درصد هم مصرف را کاهش دادیم.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در مورد بحران آب در پایتخت اظهارکرد: وضیت بارندگی در دو سال اخیر در برخی مناطق کشور به ویژه استان تهران وضعیت مناسبی نیست.

وی با اشاره به کسری ۲۶ درصدی بارندگی امسال در تهران نسبت به میانگین بارندگی در پنجاه سال اخیر افزود: ما امسال تقریباً خشک ترین سال را با ۲۰۷ میلی متر بارندگی در پنجاه سال اخیر تجربه کردیم درحالیکه میانگین بارندگی در استان تهران ۲۸۰ میلی متر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهارکرد: علاوه بر کمبود بارندگی و روان آب‌ها طی دو سال اخیر، بخش عمده نزولات آسمانی هم باران بوده تا برف و همین موضوع موجب شده تا وضعیت سدهای تهران وضعیت خوبی نباشد.

بختیاری حجم مخازن سدهای تهران را ۴۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این درحالیست که حجم مخازن سدهای تهران در سال گذشته ۵۰۰ میلیون مترمکعب و دو سال قبل هم بیش از ۸۵۰ میلیون متر مکعب بود.

وی برخورد با مشترکین بدمصرف، قطع موقت آب منزل برخی مشترکین، کنترل فشار آب در مناطق پرفشار و تبلیغات را از جمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان تهران برشمرد و افزود: مصرف آب استان تهران هر سال ۲. ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند اما امسال برای اولین بار با اقداماتی که انجام شد نه تنها شاهد افزایش مصرف آب تهران نبودیم حتی ۲ درصد هم مصرف آب را کاهش دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از به کارگیری روش‌های نانو در تصفیه خانه‌های تهران سخن گفت و متذکرشد: علاوه بر این، قرار است ۴۵ میلیون مترمکعب پساب نیز در اختیار شهرداری قرار گیرد و جایگزین چاه‌های آب‌های زیزمینی شود تا میزان فشار بر آب‌های زیرزمینی کاهش یابد.

همچنین دکتر نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی و فرسایش محیط زیست معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: در شرایطی که اقلیم کشورمان خشک و نیمه خشک است و میزان بارش‌های سالیانه هم در سال زراعی مناسب نبوده باید از ورود علم و فناوری و نتایج دستاوردها استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص شهر تهران و تأمین عمده نیاز آبی تهران از محل آب‌های سطحی باید از پیشنهادات علمی و فناوری و موضوع جایگزینی مدیریت ریسک به جای مدیریت بحران در تأمین و انتقال و مصرف آب استفاده کنیم تا به نقطه بحرانی نرسیم.

ابراهیمی اظهارکرد: ما به وزارت نیرو و شرکت آبفا پیشنهاد کردیم و هماهنگی‌های لازم نیز درخصوص استفاده از انواع روش‌های فناورانه برای گندزدایی، استفاده مجدد از آب‌های مصرف شده به عنوان آب خاکستری در خانواده‌ها و مجموعه تصفیه خانه‌ها، حذف بو، بالا بردن راندمان تصفیه خانه‌ها و استفاده از روش‌های سرامیکی صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۷۸٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha