۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
۳۰۰ تن گندم بذری از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شد
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۳۰۰ تن گندم بذری از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شد

زاهدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ تن گندم بذری در دو هفته گذشته توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهارداشت: از آغاز خرید گندم مازاد بر مصرف گندم کاران جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون بیش‌از هفت هزار و ۹۵۵تن گندم به دولت تحویل داده‌اند.

وی ارزش گندم تحویلی به دولت را بیش‌از ۱۹۸میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از نیمه دوم فروردین امسال تاکنون کار برداشت گندم در سطح ۹هزار هکتار از گندمزارهای شهرستان‌های ایرانشهر ،بمپور، راسک، دلگان، سیب و سوران و سراوان به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال سه هزار و ۵۰۰ تن گندم بذری و آماده سازی برای کشت در سال زراعی بعدی را از کشاورزان استان خریداری کنیم.

وی نرخ تضمینی خرید گندم را به ازای هر کیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و پیش بینی کرد: کشاورزان این استان بیش‌از ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را به دولت تحویل دهند.

زورقی افزود: با هدف حمایت و تشویق کشاورزان به منظور تامین بذر موردنیاز برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان ۸۵۷ تن بذر از ۶ استان وارد و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت. 

وی گفت: پارسال ۳۲هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشاورزان این استان پارسال ۱۷هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را  تحویل سیلوهای گندم داده‌اند.

وی عمده ارقام کشت شده گندم در سیستان و بلوچستان را شامل ارقام افق، نارین و چمران دو عنوان کرد.

کد خبر: ۱۷٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha