۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
ساخت ویدیوی سه بعدی از عکس های قدیمی به لطف هوش مصنوعی!
تازه های فناوری؛

ساخت ویدیوی سه بعدی از عکس های قدیمی به لطف هوش مصنوعی!

شرکت نرم افزاری D-ID از فناوری جدید هوش مصنوعی خود رونمایی کرده که امکان تبدیل یک عکس و یا نقاشی پرتره به یک ویدیوی متحرک و البته قابلیت محاسبه ویژگی های فیزیکی آن فرد را در اختیار شما قرار می دهد.

به گزارش بازار، بسیاری از ما با نگاه به یک نقاشی پرتره قدیمی مانند تصویر ناپلئون یا حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود، گاهی به این فکر کرده ایم که کاش می توانستیم تصویر آن پرتره را به صورت متحرک و یا سه بعدی دید؛ تجربه ای که قطعا می تواند تا حد زیادی جذاب و گاهی اوقات در خصوص شخصیت های تاریخی که هیچگونه ویدئویی از آنها وجود ندارد، بسیاری هیجان انگیز باشد. 

ساخت ویدیوی سه بعدی از عکس های قدیمی به لطف هوش مصنوعی!

شرکت D-ID به تازگی از نرم افزار سه بعدی هوشمند خود رونمایی کرده که این قابلیت را به لطف استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ما به ارمغان آورده است. این نرم افزار می تواند با اسکن یک پرتره نقاشی شده و یا عکس، آن را به تصویر سه بعدی تبدیل کرده و سپس با پیش بینی حرکت های احتمالی، حتی آن را برای شما متحرک سازی کند؛ درست مانند اینکه به جای عکس، ویدئوی فرد نقاشی شده را ببینید.

البته از این فناوری می توان برای ساخت آواتارها از روی عکس های سه بعدی و یا تشخیص چهره در مراکزی که نیاز به تصاویر سه بعدی دارند نیز استفاده کرد. 

از قابلیت های دیگر این نرم افزار جذاب، می توان به حدس رنگ پوست، نژاد، سایز سر پرتره و حتی سن و زبان گفتاری وی نیز اشاره کرد که می تواند دنیایی از اکتشافات جدید به ویژه در خصوص شخصیت های تاریخی که تنها یک عکس سیاه و سفید قدیمی از آنها بر جای مانده، استفاده کرد. برای استفاده و آزمایش فناوری این نرم افزار می توانید به وب سایت شرکت D-ID مراجعه کرد. 

کد خبر: ۱۷۸٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha