۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
قیمت‌گذاری مواد اولیه دارویی سیاست کلی سازمان غذا و دارو است

قیمت‌گذاری مواد اولیه دارویی سیاست کلی سازمان غذا و دارو است

رئیس اداره مواد اولیه دارویی سازمان غذا و دارو گفت: اعتراض سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی به قیمت‌های تعیین شده برای برخی اقلام در دست بررسی است.

به گزارش بازار، علی شریف اعلم درباره اعتراض سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه به قیمت‌های اعلامی سازمان غذا و دارو گفت: اگر اعتراضی باشد، ما بررسی می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم. سندیکا به یک سری موارد اعتراض داشت که درست هم بود و باید تغییر بدهیم و شکی در آن نیست. بهرحال یک سری موارد باید تغییر کند، اما آن چیزی قابل تغییر خواهد بود که براساس مستندات باشد.
 
وی با بیان ضرورت قیمت‌گذاری مواد اولیه دارویی با توجه به قیمت‌گذاری داروی نهایی افزود: وقتی دارو قیمت‌گذاری می‌شود باید مواد اولیه هم به تناسب آن به فروش برسد. نمی‌شود تولیدکننده مواد اولیه هر چقدر خواست بفروشد و انتظار داشته باشید که تولیدکننده داروی نهایی با قیمتی که شما می‌خواهید بفروشد. قیمت‌گذاری مواد اولیه دارویی سیاست کلی سازمان غذا و دارو است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که اگر شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه دارویی از قیمت‌های اعلامی سازمان غذا و دارو تمکین نکنند، چه باید کرد گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو تأمین داروی باکیفیت برای مردم است و در راستای آن هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم که می‌تواند شامل مجوز واردات مواد اولیه دارو هم باشد.

کد خبر: ۱۷۸٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha