۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
بارندگی در زنجان ۲۵ درصد افزایش یافت/ ۱۸ درصد استان دچار خشکسالی است
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان:

بارندگی در زنجان ۲۵ درصد افزایش یافت/ ۱۸ درصد استان دچار خشکسالی است

زنجان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: میزان بارش ها از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد. 

علیرضا جزء قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه افزایش مصرف آب در پایان سال اسفند ماه را هر سال داریم، گفت: با شیوع بیماری کرونا مصرف آب در زنجان افزایش محسوسی یافت. 

وی با بیان اینکه دو پیک مهم کرونا و خانه تکانی را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: مصرف آب در پایان سال گذشته به ۲۴ درصد افزایش یافت. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، به میزان بارش ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: میزان بارش ها از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد. 

جزء قاسمی، با بیان اینکه استان زنجان ۱۳ سال به طور متوالی خشکسالی داشته است، تاکید کرد: تنها دو سال است که وضعیت بارندگی در استان خوب شده است، بنابراین شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند چرا که در ۱۸ درصد سطح استان خشکسالی حاکم است. 

وی ابراز کرد: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا و ایمنی بهداشت آب تولید مواد گند زدا برنامه مهم این شرکت بود و روزانه بیش از شش هزار لیتر مواد ضذعفونی تولید می کند و این مهم همچنان ادامه دارد و این موادضدعفونی  به سپاه، بسیج، شهرداری و آتش نشانی ارائه شد تا معابر عمومی را ضدعفونی کنند. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، تصریح کرد: زنجانی ها مصرف آب را مدیریت کنند و ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی تا حد امکان از هدر رفت آب جلوگیری کنند. 

جزء قاسمی با بیان اینکه  هدررفت آب شرب شهری در زنجان ۲۳.۸ درصد است، افزود: خوشبختانه هدر رفت آب شرب در استان نسبت به میانگین کشوری پایین است و این مهم باید تقویت شود. 

کد خبر: ۱۷٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha