۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۸۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیرپوشش سیستم نوین آبیاری قرار گرفت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:

۸۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیرپوشش سیستم نوین آبیاری قرار گرفت

کرمانشاه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: نزدیک به ۸۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان زیرپوشش سیستم نوین آبیاری رفته است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه، نوربخش حاتمی اظهار کرد: کرمانشاه به لحاظ داشتن درصد بالایی از پوشش اراضی آب یکی از استان‌های پیشرو کشور است.

وی گفت: نزدیک به ۸۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان کرمانشاه زیرپوشش سیستم نوین آبیاری رفته است.

حاتمی اشاره‌ای به نقش موثر سامانه گرمسیری و نقش موثر آن در آبی کردن اراضی داشت و گفت: طرح توسعه سیستم‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اجرایی بخش کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه زیر پوشش رفتن اراضی قطعه یک و دو سامانه در دست اجرا است، گفت: ۹۸ درصد اراضی قطعه یک سامانه آبی شده به‌طوریکه از مجموع ۲۳ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی این قطعه عملیات تجهیز سیستم نوین آبیاری ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن انجام شده است.

حاتمی به داشتن برنامه جامع برای جذب سرمایه‌گذر در قطعه دو این سامانه که اراضی منابع ملی است، اشاره و افزود: این قطعه برای جذب سرمایه‌گذر به خصوص سرمایه‌گذار خارجی ظرفیت بالایی دارد و براساس اقدامات انجام شده و پیگیری مسئولان ارشد استان و همکاری مردم و بهره‌برداران منطقه به‌زودی شاهد استارت سرمایه‌گذاری در این منطقه خواهیم بود.

کد خبر: ۱۷٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha