۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها در صنعت خودرو
مدیرعامل سایپا عنوان کرد

استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها در صنعت خودرو

تیموری، مدیرعامل سایپا گفت: همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد تحول در صنعت خودرو در گروه خودروسازی سایپا به طور جدی دنبال می‌شود.

به گزارش بازار، محمدعلی تیموری، با بیان اینکه دانشگاه‌ها بهترین مکان برای ایجاد تحول دانش بنیانی در کشور به شمار می‌روند، گفت: تاکنون ارتباط بین صنعت و دانشگاه، براساس اهداف تعیین شده، انجام نشده است و در دوره جدید تلاش کرده ایم تا با همکاری دانشگاه‌ها این ارتباط برای تحول در صنعت خودرو تقویت شود.

وی در ادامه افزود: با همکاری وزارت علوم تاکنون با ۲۰ دانشگاه صنعتی کشور برای ارائه نیازهای صنعت خودروسازی جلسه برگزار کرده و از آن‌ها خواسته ایم تا راه حل مشکلات صنعت خودروسازی را ارائه نمایند.

مدیرعامل سایپا اضافه کرد: علاوه بر آن، جلسات مستمر با شرکت‌های دانش بنیان نیز برنامه ریزی شده است تا از توان آن‌ها در ارتقای تولید و کیفیت خودرو استفاده کنیم.

تیموری با اشاره به ظرفیت مناسب دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیاز صنعت خودروسازی کشور، افزود: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، کانون اندیشه و فکر هستند و نقطه ضعف آن‌ها منابع مالی است که تاکنون نتوانسته اند ایده‌های خود را در صنعت پیاده سازی کنند؛ بنابراین باید با حمایت مالی از آن ها، ظرفیت دانش بنیانی کشور را برای تحول در صنعت خودرو به کار گرفت.

وی گفت: به طور مثال در بازدید از دانشگاه صنعتی بابل و جلسه با گروه‌های دانش بنیان آن دانشگاه، آن‌ها اعلام کردند که توان ساخت موتور هیبریدی را دارند و با توجه به آنکه یکی از نیازهای صنعت خودرو نیز تولید موتورهای هیبریدی، تفاهم نامه‌ای با آن‌ها امضا و امکانات لازم برای تولید موتور هیبریدی در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

وی افزود: یک شرکت دانش بنیان دیگر اعلام کرده که توان ساخت چسب دور شیشه خودرو را که تاکنون از اروپا وارد می‌شد، دارد و با آن‌ها نیز وارد مذاکره شده و قرار شد تولید چسب مورد نیاز صنعت خودرو را نیز به آن‌ها واگذار کنیم.

تیموری با تاکید بر استمرار جلسات با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گفت: گروه خودروسازی سایپا جلسات هفتگی با دانش بنیان‌ها را برای استفاده حداکثری از ظرفیت و توان ساخت داخل در دستور کار قرار داده است که این جلسات یک شنبه هر هفته با شرکت‌های مختلف دانش بنیانی برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha