رشد ۳۱ درصدی تولید انواع پاپوش و کفش در چهار ماهه نخست امسال

رشد ۳۱ درصدی تولید انواع پاپوش و کفش در چهار ماهه نخست امسال

بر اساس آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع پاپوش و کفش در چهار ماهه نخست امسال رشد ۳۱.۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

به گزارش بازار، در این گزارش، تولید ۴۵ میلیون جفت انواع پاپوش و کفش در چهار ماهه نخست امسال به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۳۴ میلیون و ۲۰۰ جفت بوده است.

در گروه کالاهای منتخب نساجی، کفش و چرم، تولید انواع الیاف نساجی نیز با رشد تولید همراه بوده و بیشترین رشد مربوط به تولید الیاف اکریلیک با ۲۶.۱ درصد و تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن، در چهار ماهه نخست امسال بوده است. همچنین، تولید این کالا در چهار ماهه نخست ۱۴۰۰، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ثبت شده است.
 
براساس این گزارش، تولید نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی و الیاف پلی استر نیز به ترتیب رشد ۱۱.۵ و ۵.۸ درصدی را تجربه کرده اند و میزان تولید نیز در نخ پنبه‌ای ترکیبی الیاف مصنوعی از ۷۹ هزار و ۸۰۰ تن در چهار ماهه نخست ۱۴۰۰ به ۸۹ هزار تن در چهار ماهه نخست امسال رسیده است. همچنین، ۶۶ هزار و ۲۰۰ تن الیاف پلی استر در چهار ماهه نخست ۱۴۰۰ تولید شده که این رقم در چهار ماهه نخست امسال به ۷۰ هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافته است.
 
در این گروه، تنها نخ فیلامنت پلی استر کاهش تولید ۰.۵ درصدی را تجربه کرده و از ۹۸ هزار و ۱۰۰ تن در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۹۷ هزار و ۶۰۰ تن کاهش یافته است.
 
در این گروه کالایی، تولید چرم نیز با کاهش تولید همراه بوده و رشد منفی ۶.۳ درصدی را به ثبت رسانده است. میزان تولید چرم در چهار ماهه نخست امسال ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار فوت بوده در حالیکه این رقم برای مدت مشابه سال قبل، ۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار فوت به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha