۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
افزایش اجاره نشینی دانشجویان و اتباع خارجی در روستاهای همجوار گرگان
کارشناس مشاور املاک گرگان مطرح کرد؛

افزایش اجاره نشینی دانشجویان و اتباع خارجی در روستاهای همجوار گرگان

گرگان- آریان‌فر، کارشناس مشاور املاک گرگان گفت: افزایش نرخ اجاره نشینی در گرگان و قیمت پایین تر اجاره مسکن در روستاهای همجوار، موجب افزایش مهاجرت به روستا شده است.

حمیدرضا آریان‌فر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در هفته های منتهی به پاییز و همزمان با آغاز مدارس بسیاری از خانوارهای گرگانی که استطاعت مالی کمتری داشتند به سراغ زندگی در روستاهای حاشیه مرکز استان رفته اند.

این کارشناس مشاور املاک گرگان گفت: روستاهای کریم آباد، زنگیان، نصرآباد و مریم آباد از جمله مناطقی هستند که در ماه های اخیر شاهد حضور مستاجرانی از مناطق شهری بوده اند.

وی ادامه داد: پایین تر بودن قیمت اجاره بها واحدهای مسکونی در روستا، سبب شد تا رغبت خانوارهای کم توان مالی برای اجاره سکونتگاه در روستا افزایش یابد.

آریان فر بیان کرد: در بین متقاضیان سکونت در روستا، دانشجویان و اتباع خارجی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

این کارشناس مشاور املاک گرگان افزود: گسترش حضور شهروندان در روستا و البته افرادی از سایر مناطق کشور در روستاها تبعات اجتماعی زیادی را برای اهالی روستا در پی خواهد داشت که باید از هم اکنون برای آن چاره اندیشی کرد.

وی توضیح داد: قیمت بالای اجاره و رهن مسکن دلیل اصلی انتخاب روستا برای سکونت بوده که این موضوع به طور ناخواسته قیمت اجاره نشینی در روستاها و توقع موجرها را افزایش می دهد.

کد خبر: ۱۷۷٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha