تعطیلی سرویس بازی ابری استادیای گوگل
گوگل اعلام کرد

تعطیلی سرویس بازی ابری استادیای گوگل

گوگل اعلام کرد سرویس بازی ابری استادیا (Stadia) را تعطیل می‌کند و پول مشترکان را پس می‌دهد.

به گزارش بازار، دو سال و نیم پس از آن که سرویس بازی ابری استادیا در اجلاس طراحان گوگل رونمایی شد، تعطیلی این سرویس رسماً اعلام شد. مشترکان استادیا تا ۱۸ ژانویه سال ۲۰۲۳ به بایگانی بازی‌ها دسترسی خواهند شد و پس از این تاریخ، استادیا تعطیل می‌شود. گوگل در یک مطلب وبلاگ اعلام کرد هزینه مشترکان را تا آن زمان، جبران خواهد کرد.

گوگل پیش از این از مشکلات استادیا صحبت نکرده بود و در توییتی در اواخر ژوئیه سال ۲۰۲۲، اعلام کرده بود: استادیا تعطیل نمی‌شود. مطمئن باشید که ما همواره تلاش می‌کنیم با زی‌های فوق‌العاده بیشتری را به این پلتفرم و "استادیا پرو" بیاوریم.

اگرچه این سرویس بازخورد خوبی دریافت کرده بود؛ اما گوگل با رقابت شدید از سوی محصولات مشابه رقیبانی نظیر سونی، مایکروسافت و آمازون روبرو بود. گوگل فوریه سال گذشته، استودیوی طراحی داخلی با زی‌های استادیا که بازی‌های انحصاری را در این پلتفرم عرضه کرده بود را تعطیل کرد. فیلیپ هریسون، نایب‌رئیس و مدیرکل گوگل استادیا در آن زمان اعلام کرده بود ساخت بازی‌های درجه یک، سال‌ها زمان می‌برد و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی می‌خواهد و هزینه آن به شکل سریعی بالا رفته است.

بعضی از کارمندانی که در گروه استادیا باقی‌مانده بودند، به بخش‌های دیگر گوگل منتقل خواهند شد.

کد خبر: ۱۷۷٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha