۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
توضیحات رئیس سازمان خصوصی سازی درباره نحوه مالکیت سهام عدالت

توضیحات رئیس سازمان خصوصی سازی درباره نحوه مالکیت سهام عدالت

صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن توضیح نحوه مالکیت و مدیریت شخصی سهام عدالت تاکید کرد که فقط این افراد باید وارد سامانه شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا صالح اظهار کرد: سهامداران سهام عدالت فقط یک بار فرصت دارند تا وارد سامانه شوند و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی تأکید کرد: فقط کسانی که به این نتیجه رسیده اند که خودشان می توانند سهام را مدیریت و مالکیت کنند باید وارد سایت شوند و کسانی که علاقه ای به مدیریت و مالکیت مستقیم ندارند به سایت ورود نکنند.

وی در رابطه با سهام عدالت فرهنگیان بازنشسته گفت: اقساط سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ که در اختیار مردم قرار گرفت باید طی ۱۰ سال از محل سود سهام شرکت های سرمایه پذیر پرداخت می شد تا مردم ظرف این ۱۰ سال سهامدار بازار سرمایه شوند.

صالح در ادامه با بیان اینکه سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ به شش دهک درآمدی تعلق گرفت یادآور شد: حدود ۵۰ میلیون نفر شناسایی شدند و به تعاونی های سهام عدالت شهرستان ها مراجعه کردند و نهایتا ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنها بر اساس ثبت نام احراز هویت شدند.

رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: دو دهک پایین درآمدی یعنی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در سال ۱۳۹۵ به دلیل برخورداری از تخفیف ۵۰ درصدی، سهام عدالت یک میلیون تومانی دریافت کردند اما سهام عدالت بقیه مردم شامل بازنشستگان و معلمان و غیره همان ۵۰۰ هزار تومان است.

صالح گفت: مردم می توانند وارد سامانه سهام عدالت شوند و با وارد کردن کد ملی وضعیت سهامداری خود را مشاهده کنند، البته کسانی که در سال ۱۳۸۹ سود علی الحساب ۴۰ هزار تومانی را دریافت کردند مبلغ سهامشان در حال حاضر ۴۹۰ هزار تومان و مبلغ سهام کسانی که این سود را دریافت نکردند ۵۳۰ هزار تومان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه سهامداران سهام عدالت مالک سهام محسوب می شوند افزود: در صورت تمایل افراد به مدیریت شخصی سهام عدالت ما این موضوع را به شرکت سپرده گذاری بورس اعلام می کنیم، شرکت هم با ارائه کد بورسی این سهام را به نام آنها می زند تا خودشان مالک سهام شوند و آن را مدیریت کنند.

کد خبر: ۱۷٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha