۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۶
با همکاری وزارتخانه‌های صمت و نفت، بورس به تعادل می‌رسد
کارشناس بازار سرمایه:

با همکاری وزارتخانه‌های صمت و نفت، بورس به تعادل می‌رسد

بازار سرمایه در انتظار تصمیمات درست از سوی دستگاه‌های اجرایی است، اگر وزارت نفت پایان هر ماه نرخ‌ها را اعلام و وزارت صمت نیز تعیین تکلیف درستی در زمینه صنعت خودرو کند، بازار سرمایه به تعادل می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، یاسر مهرآور کارشناس بازار سرمایه به بررسی شرایط این روزهای بورس پرداخت و به بورسان گفت: سرمایه‌گذاران در صورت تصمیم به خرید سهام، سهمی با نسبت p/e پایین در نظر داشته باشند. همچنین علاوه بر در نظر گرفتن پتانسیل افزایش قیمت آن سهم، نگاه ویژه‌ای نیز به سودهای تقسیمی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه p/e از مهمترین آیتم‌هایی است که باید به آن توجه شود، به نظر می‌رسد سهام‌هایی با p/e بالای ۱۰، اگر در سال جاری نتوانند نرخ رشد سودآوری بالای ۴۰-۵۰ درصد داشته باشند، بازار دیگر به آنها توجه نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر p/e میانگین بازار مناسب است، اظهار کرد: بازار سرمایه در انتظار تصمیمات درست از سوی دستگاه‌های اجرایی است، به طوری که اگر وزارت نفت پایان هر ماه نرخ‌ها را اعلام و وزارت صمت نیز تعیین تکلیف درستی در زمینه صنعت خودرو کند (به طوری که نرخ‌گذاری دستوری حذف و صنعت خودرو بدون نرخ‌گذاری راه خود را پیدا کند) بازار سرمایه به منطقه تعادل رسیده و سرمایه‌گذاران می‌توانند در نیمه دوم امسال به سراغ شرکت‌هایی بروند که رشد در مبلغ فروش دارند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ زمان‌بندی پرداخت سود نقدی مجامع شرکت‌ها در قانون باید از ۸ ماه پایین‌تر آورده شده و افزایش سرمایه از محل سود انباشته که دو سال طول می‌کشد سریعتر نقد و پول‌ها تبدیل به برگه سهم شود.

وی با بیان اینکه نکات فوق روی انگیزه افراد برای ورود به بازار سرمایه تاثیر بسزایی دارد، گفت: دولت می‌تواند کمک‌های بسیاری به بازار سرمایه داشته باشد. به عنوان مثال دولت باید به این سمت حرکت کند که اگر شرکت‌ها محصولات خود را به طور کامل در بورس کالای عرضه کنند، به آنان تخفیف مالیاتی بدهد.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha