۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
احتمال تبدیل شدن طوفان آیان به شش طوفان پرخسارت تاریخ آمریکا

احتمال تبدیل شدن طوفان آیان به شش طوفان پرخسارت تاریخ آمریکا

پیش بینی‌ها نشان می‌دهند که طوفان آیان نزدیک به هفتاد میلیارد دلار خسارت در مسیر خود به جا می‌گذارد و احتمالا به ششمین طوفان پر خسارت تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد.

به گزارش بازار، در حالی که پیش بینی می‌شود طوفان ایان یکی از ویرانگرترین طوفان‌های تاریخ آمریکا باشد، تحلیلگران باور دارند که این طوفان ممکن است آسیبی به ارزش هفتاد میلیارد دلار وارد شود که آن را در رتبه ششم و بعد از آیدا (در سال دو هزار و بیست و یک) با حدود هفتاد و نه میلیارد دلار خسارت، قرار می‌دهد. میلیون‌ها خانه و کسب و کار در خطر قرار دارند، خودروها، محصولات کشاورزی، زیرساخت‌ها و چیزهای بیشتر جای خود دارند.

براساس جدولی که فاکس نیوز منتشر کرده است، طوفان کاترینا در سال دو هزار و پنج و با حدود صد و هشتاد و شش میلیارد دلار خسارت، فاجعه بارترین طوفان تاریخ آمریکا به شمار می‌آید.

بعد از کاترینا، طوفان‌های هاروی با صد و چهل و نه میلیارد دلار و ماریا با صد و هفت میلیارد دلار در سال دو هزار و هفده، سندی با هشتاد و یک میلیارد دلار خسارت به اقتصاد آمریکا در دو هزار و دوازده، چهار طوفان پرخسارت تاریخ آمریکا به شمار می‌آیند.

چاک نایس (CHUCK NYCE) استاد دانشگاه: ما در ایالت فلوریدا در سال جاری شش شرکت را داریم ورشکشته اعلام شدند. در فلوریدا ساز و کاری برای حمایت وجود دارد که انجمن تضمین فلوریدا نام دارد و اگر شما شرکتی را ورشکسته اعلام کنید، این شرکت تضمین کننده خسارت خواهد بود، ولی محدودیت‌هایی نیز برای آن وجود دارد و تا پانصد هزار دلار برای هر خانه در نظر گرفته شده است. از این رو، برخی پوشش‌ها در دسترس هستند، ولی نگرانی عمده اینجاست که هر چه اعلام ورشکستگی‌ها بیشتر باشند، مشتری‌های آینده برای پوشش خود دچار مشکل می‌شوند.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha