۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان به حدود ۱.۳ میلیارد دلار رسید

تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان به حدود ۱.۳ میلیارد دلار رسید

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: تجارت خارجی در نیمه نخست امسال از این مرز رسمی به عراق به یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۹۶۱ دلار رسید.

به گزارش بازار، قاسم مطلبی افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده در ۶ ماه اول امسال از مرز رسمی پرویزخان در مجموع یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۱۰۶ تن است.

وی اظهار داشت: از مجموع تجارت خارجی انجام شده در ۶ ماه نخست امسال در مجموع ۹۳۳ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۶۸تن کالا به ارزش ۳۹۵ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۵۵۰ دلار صادرات در قالب ۱۷هزار و ۱۹۳ اظهارنامه بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده است. همچنین در ۶ ماه نخست امسال در مجموع سه میلیون و ۴۲۴هزار و ۷۰۰ تن کالا به ارزش پنج میلیون و ۵۰۸ هزار و ۴۰۱ دلار از مرز رسمی پرویزخان وارد کشور شده که شامل ضایعات آلومینیوم و پلاستیک بوده است.

مطلبی گفت: همچپنین از مجموع تجارت خارجی در نیمه نخست امسال ۸۷ میلیون و ۶۴۳هزار و ۹۷۴تن کالا به ارزش ۴۹۱میلیون و ۱۴۸هزار و ۳۵۱ دلار ورود موقت و چهار میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۲۰ دلار به ارزش ۴۶۱ هزار و ۴۸۰ تن خروج موقت بوده است. پنج میلیون و ۹۳۴ هزار و ۸۶۷ تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۴۳۱ دلار مربوط به ترانزیت داخلی و هشت میلیون و ۴۷۶هزار و ۸۵۰ تن کالا به ارزش ۸۰ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۸۹۳ دلار نیز مربوط به ترانزیت مقصد در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ بوده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha