۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
تشریح دلایل اتصال ناقص شرکت گاز به سامانه دولت هوشمند

تشریح دلایل اتصال ناقص شرکت گاز به سامانه دولت هوشمند

مدیر فناوری اطلاعات شرکت ملی گاز گفت: طبق قانون بودجه باید تا پایان شهریور به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل می‌شدیم که از روز ۱۹ شهریور توانستیم به این درگاه متصل شویم.

به گزارش بازار، سید محمد سراجی افزود: پس ازهماهنگی با سازمان فناوری اطلاعات، ابتدا ۵ خدمت را که می‌توانستیم در بستر اینترنت ارائه کنیم، در این سامانه ارائه کردیم. نحوه محاسبه گازب‌ها که مشترکان می‌توانند بر اساس رقم کنتورگازب‌های خود را محاسبه کنند، مقدار بدهی گاز بر اساس شماره اشتراک، مقدار بدهی بر اساس شماره سریال کنتور، ثبت شکایات در خصوص بازرسی و پیگیری آن ها، ۵ خدمتی هستند که اکنون از طریق پنجره واحد، در دسترس قرار گرفته اند.

وی در پاسخ به خبر سازمان فناوری اطلاعات مبنی بر این که شرکت ملی گاز فقط به ۱۳ درصد تعهد خود در اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند عمل کرده، گفت: بسیاری سازمان‌ها خدمات خود را در بستر اینترنت ارائه می‌کردند و برای اتصال به این سامانه که در بستر اینترنت فعالیت دارد، مشکل خاصی نداشتند، اما شرکت ملی گاز در بستر اینترانت (اینترنت ملی) ارائه می‌شد و اکنون که اتصال پنجره واحد این شرکت به پنجره ملی رخ داده، در واقع می‌توان گفت که حدود ۷۰ درصد کار پیش رفته است.

این مقام مسئول با بیان این که ۲۲ خدمت شرکت ملی گاز باید در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند ارائه شود، گفت: برای ارائه خدمات باقی مانده، باید مجوزهای لازم از سوی نهادهای امنیتی و نظارتی مانند مرکز افتای ریاست جمهوری و سازمان پدافند غیرعامل صادر شود که به محض دریافت این مجوزها، شرکت ملی گاز تمامی ۲۲ خدمت گازرسانی و خدمات ستادی را از طریق این پنجره ملی ارائه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: خدمات گازرسانی، از مرحله اشتراک پذیری گاز شروعو شامل تعویض کنتور، قطع اشتراک، جا به جایی علمک و مانند این‌ها می‌شود که هم اکنون نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت و به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند، اما اکنون فقط از طریق شبکه ملی اطلاعات قابل انجام است.

سراجی افزود: شرکت ملی گاز ارائه الکترونیکی خدمات را از چند سال پیش و با حذف قبوض کاغذی و ارسال پیامک به جای آن هاآغاز کرده و مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه شرکت ملی گاز به نشانی nigc.ir پرداخت قبوض را به صورت الکترونیکی انجام دهند، اما در مورد خدمات باقی مانده که اکنون مجاز به ارائه آن‌ها در بستر اینترنت نیستیم، طرحی را به منظور ایجاد پل ارتباطی میان اینترنت و اینترانت تهیه کرده ایم و منتظر تایید افتای ریاست جمهوری هستیم.

وی تاکید کرد: خدمتی مانند بهینه سازی موتورخانه‌ها که مشکل امنیتی ندارد، تا هفته آینده به پنجره واحد اضافه می‌شود، اما در باقی موارد، هنوز زمان خاصی پیرامون صدور مجوزها از سوی افتای ریاست جمهوری و سازمان پدافند غیرعامل بیان نشده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha