۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
ضرورت تغییر رویکرد تمرکز بر سازه در حوزه آبخیزداری

ضرورت تغییر رویکرد تمرکز بر سازه در حوزه آبخیزداری

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اصلاح توجه ویژه به احداث سازه در آبخیزداری را به عملیات بیولوژیک در این حوزه خواستار شد.

به گزارش بازار، مصطفی نادری مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر به مشهد و در نشست با مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی با اشاره به سه مأموریت ویژه سازمان منابع طبیعی به عنوان معاونتی از وزارت جهاد کشاورزی، تأکید کرد: مهمترین این وظایف لزوم تغییر رویکرد در حوزه آبخیزداری است.

نادری با بیان اینکه اولین ماموریت این سازمان تغییر رویکرد و نگاه ویژه به آبخیزداری است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد اعتبارات آبخیزداری به احداث سازه اختصاص یافته که در این حوزه نیاز به اصلاح رویکرد است و باید به عملیات بیولوژیک نگاه ویژه تری داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه به دومین ماموریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که تولید یک میلیارد اصله نهال است اشاره و تشریح کرد: تولید ۲۵۰ میلیون نهال در سال با در نظر گرفتن بومی بودن گونه، نیاز آبی کم و مقاومت آن به خشکی مسائل مهمی هستند که باید در انجام این امر مورد توجه قرار گیرد.

مقام مسئول منابع طبیعی اضافه کرد: بدون شک کاشت این گونه‌ها نقش مهمی در کاهش ریزگردها و افزایش آب‌های زیرزمینی دارد که انجام این مهم در راستای عملیات بیولوژیک آبخیزداری، تأثیر به سزایی خواهد داشت.

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی کشور اختصاص ۵۰ میلیون هکتار از عرصه‌های مرتعی کشور در راستای کمک به تولید علوفه را سومین مأموریت این سازمان عنوان کرد و تصریح کرد: خراسان رضوی با دارا بودن ۶ و نیم میلیون هکتار مرتع، ظرفیت بالایی در تحقق این ماموریت دارد.

در ادامه این نشست محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی نیز به بیان کلی اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان خراسان رضوی تمام توان خود را در جهت خدمت صادقانه و پاک تا تحقق کامل اهداف سازمانی به کار خواهد گرفت و در این مسیر از رهنمودهای ارزشمند مدیران سازمان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha